دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 369140

نکته مهم برای مراقبت از مو در زمستان توجه به آب‌رسانی است، زیرا هوا سردتر است و پوست سر خشک می‌شود.

چگونه در فصل زمستان از موها مراقبت کنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایندیپندنت، در سال‌های نوجوانی و حتی در اوایل دهه ۲۰ سالگی‌ام، همیشه زمستان‌ها تصمیم می‌گرفتم مقدار زیادی از قد موهایم را کوتاه کنم.

وقتی این تصمیم را می‌گرفتم، همیشه می‌دانستم که برخلاف روال معمول عمل می‌کنم زیرا تمام دوستانم تابستان‌ها این کار را با موهایشان می‌کردندــ تا اینکه یک روز هنگام صحبت با آرایشگرم به این موضوع اشاره کردم، که او گفت در واقع بهتر است به‌جای تابستان، زمستان‌ها مو کوتاه کرد.

استدلالش این بود که افراد در زمستان برای اینکه در هوای سردتر با موی خیس بیرون نروند، از حرارت بیشتری استفاده می‌کند، که این یعنی سشوار کشیدن بیشتر و استفاده از سایر شکل‌های گرمایش، در حالی که موی خیس در تابستان بیشتر به‌منزله شیوه‌ای برای خنک شدن است و افرادی که کنار دریا شنا می‌کنند، بیشتر احتمال دارد از گرما بپرهیزند و به دم‌اسبی بستن موهایشان اکتفا کنند.

سال‌ها این ذهنیت را داشتم و فکر می‌کردم این کلید داشتن موهای سالم است. اما، به گفته کارشناسان، بهترین‌ــ بدترین‌ــ زمان برای کوتاه کردن مو وجود ندارد. ایندیپندنت با تاکیا الن، مربی در موسسه هنر و علوم اودا در آتلانتا، جورجیا، که به هنرجویان آرایشگری درس می‌دهد، صحبت کرده است.

او توضیح داد فرقی نمی‌کند تصمیم بگیرید موهایتان را در زمستان کوتاه کنید یا در تابستان. الن گفت: «واقعا زمان بهتر برای کوتاهی مو وجود ندارد.»

تنها مسئله‌ واقعی که افراد باید به آن توجه نشان دهند نحوه رسیدگی به مو در هر فصل است زیرا فصل به فصل تغییر می‌کند. در زمستان، توصیه شماره یک برای مو توجه به آب‌رسانی است، زیرا هوا سردتر می‌شود و ممکن است پوست سر را خشک کند.

یک مشکل دیگر در فصل زمستان لباس‌های جانبی است که می‌پوشیم مانند کلاه و شال، که ممکن است موها را بکشد و آن‌ها را بیشتر مستعد شکستگی و موخوره کند.

الن توضیح داد: «ما شال دور گردنمان می‌پیچیم و همین اصطکاک و کشش ساقه مو را افزایش می‌دهد. بنابراین، وقتی شال دور گردنتان می‌اندازید، برخی تارهای مو را به خود می‌گیرد یا به برخی تارهای مو می‌چسبد. لازم است در این مورد دقت کنید.»

برای اجتناب از ریزش موی اضافی، او پیشنهاد داد که از نوعی روغن مو استفاده کنید تا از کشش و اصطکاک ناشی از کلاه و شال بکاهید. او وجه تشابه رسیدگی به مو و رسیدگی به پوست را با یکدیگر مقایسه کرد.

او گفت: «به پوستمان دست می‌مالیم و هیچ‌گونه آبرسانی نداشته‌ایم، احساس می‌کنیم که خودش را نشان خواهد داد. همین موضوع درباره موها هم صادق است، اگر به آن آبرسانی کنیم یعنی پوشش دارد. این به چیزهای اطراف لغزندگی بیشتری می‌دهد که در تضاد با اصطکاک و کشش ناشی از کلاه، شال، پیشانی‌بند، چیزهای کشسان از این دست، عمل می‌کند.»

الن در ادامه افزود که ریزش بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو در روز طبیعی و بخشی از چرخه مو است، بنابراین مسئله دیگری که باید مدنظر داشت این است که شاید میزان ریزش مویتان طبیعی است و کلاه یا شال فقط «بومی» برای ترسیم آن فراهم می‌کند.

گرچه شاید فرقی نکند افراد موهایشان را در زمستان کوتاه کنند یا در تابستان، به این معنی نیست که در ماه‌های زمستان برای کوتاهی مرتب نوک موها، کمتر به آرایشگاه مراجعه کنند.

الن گفت: «ممکن است در زمستان به اندازه تابستان موهایتان را با شامپو نشویید اما کوتاهی مو باید طبق روال معمول باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha