یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که به طور مداوم دو تا سه بار در هفته ورزش می کنند، کمتر از بی خوابی رنج می برند.

ورزش منظم می تواند بی خوابی را درمان کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، بر اساس یافته‌های جدید، این نوع تعهد طولانی‌مدت به ورزش به افراد کمک می‌کند تا میزان خواب توصیه‌شده هر شب را هم داشته باشند.

تیم تحقیق به رهبری روانشناسان ایسلندی به این نتیجه رسیدند که ثبات در فعالیت بدنی ممکن است عامل مهمی در بهینه سازی مدت خواب و کاهش علائم بی خوابی باشد.

برای این مطالعه، محققان عادات ورزشی و کیفیت خواب نزدیک به ۴۴۰۰ بزرگسال میانسال را در ۹ کشور اروپایی پیگیری کردند.

از شرکت کنندگان به طور خاص پرسیده شد که چقدر ورزش می‌کنند تا حدی که دچار تنگی نفس یا عرق می‌شوند.

محققان دریافتند افرادی که به طور مداوم حداقل چند بار در هفته ورزش می‌کردند- در مجموع حداقل یک ساعت ورزش در هفته– از مزایای زیر بهره مند بودند:

• ۴۲ درصد کمتر به سختی به خواب می‌رفتند

• ۲۲ درصد کمتر از علائم بی خوابی رنج می‌بردند

• ۴۰ درصد کمتر احتمال داشت بیش از یک علامت بی خوابی را تجربه کنند

از علائم بی خوابی می‌توان به مدت طولانی برای به خواب رفتن، بیدار شدن در طول شب و احساس خواب آلودگی بیش از حد در طول روز اشاره کرد.

محققان دریافتند افرادی که به طور مداوم ورزش می‌کردند نیز ۵۵ درصد بیشتر احتمال داشت که بین ۶ تا ۹ ساعت در شب، مقدار طبیعی و توصیه شده بخوابند.

نتایج نشان می‌دهد که آنها ۲۹ درصد کمتر احتمال دارد که کمتر از ۶ ساعت بخوابند و ۵۲ درصد کمتر احتمال دارد که خواب طولانی ۹ ساعت یا بیشتر داشته باشند.

به گفته محققان، این نتایج با سایر مطالعاتی که ورزش منظم را با خواب سالم مرتبط می‌دانند، مطابقت دارد.

محققان خاطرنشان کردند افرادی که ورزش می‌کنند نه تنها بدن خود را به اندازه کافی خسته می‌کنند تا خواب خوبی داشته باشند، بلکه به احتمال زیاد از یک سبک زندگی سالم هم پیروی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha