عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، مهمترین اصول تغذیه‌ای برای ماه مبارک رمضان و بعد از آن را مطرح کرد.

مهمترین اصول تغذیه‌ای برای ماه مبارک رمضان و بعد از آن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،فاطمه قنادی‌اصل با بیان اینکه ماه مبارک، ماه نزول رحمت بی‌پایان پروردگار بزرگ است که علاوه بر آثار روحی و معنوی، اثرات جسمانی بسیار ارزشمندی به همراه دارد، گفت: در این بین تغذیه سالم در این ماه می‌تواند اثرات مفید آن را بیشتر کند.

وی با اشاره به مهمترین اصول تغذیه‌ای که رعایت آن در این ماه مبارک ضروری است، افزود: استفاده از تمامی گروه‌های غذایی، رعایت ۲ اصل تنوع و تعادل در برنامه غذایی که تنوع به معنی استفاده از گروه‌های غذایی اصلی شامل نان و غلات، شیر و جانشین‌های آن، سبزی‌ها و میوه‌ها و گوشت و جایگزین‌های آن است.

قنادی‌اصل ادامه داد: تعادل به این معنی است که از همه گروه‌های غذایی به مقدار کافی مصرف شده و از کم‌خوری و پرخوری پرهیز شود.

رئیس مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در این ماه، افطار معادل با وعده صبحانه است که بایستی سبک میل شود و در این وعده اولویت با دریافت کربوهیدرات پیچیده است، اضافه کرد: صرف وعده شام، معمولا یک تا دو ساعت پس از افطار و آن هم نه در حجم زیاد توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر وعده سحری را حذف می‌کنید، در ساعات بعداز ظهر توان فکری و فیزیکی شما کاهش خواهد یافت، افزود: داشتن این وعده مشابه با وعده ناهار به طور اکید توصیه می‌شود.

قنادی‌اصل با بیان اینکه مصرف سبزیجات به دلیل داشتن مقادیر بالای فیبر باعث رفع تشنگی خواهد شد، ادامه داد: از خوردن چای زیاد به خصوص پر رنگ و نوشیدنی‌های کافئین‌دار در هنگام سحر به دلیل ایجاد تشنگی در طول روز باید پرهیز شود.

وی با بیان اینکه در اتمام ماه رمضان نیز از مصرف غذاهای حجیم، پرچرب و سرخ شده پرهیز شود، تاکید کرد: از ریزه‌خواری اجتناب شده و استفاده از میان وعده‌های سالم بعد از ماه رمضان ضرورت دارد.

قنادی‌اصل یادآور شد: مصرف روزانه میوه، سبزیجات، مایعات و تنوع در برنامه غذایی روزانه بعد از ماه رمضان مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha