معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر از تهیه و ساخت پروتزهای زیبایی شامل چشم مصنوعی، بینی، گوش و انگشتان دست در هلال احمر خبر داد.

ساخت پروتزهای زیبایی چشم مصنوعی، بینی، گوش و انگشتان دست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«پیمان نامدار» معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر درباره ۴ خدمت ویژه در مرکز جامع توانبخشی مرکزی جمعیت هلال احمر گفت: در سال گذشته خوشبختانه در مرکز جامع توانبخشی مرکزی جمعیت هلال احمر ۴ پروژه جدید را اجرا کردیم که یکی از آن‌ها بحث کلینیک پروتزهای سلیکونی بود که برای اولین بار در جمعیت هلال احمر اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: کلینیک پروتزهای سلیکونی در تهیه و ساخت پروتزهای زیبایی شامل چشم مصنوعی، بینی، گوش و انگشتان دست اقدام می کند که یک کار محدود در کشور است و در حوزه دولتی بسیار محدود انجام می‌شود. جمعیت هلال احمر براساس تکالیفی که برعهده دارد، سعی کرده است که این بخش پرهزینه و کم کار را بتواند در کشور برعهده بگیرد. البته کار بسیار سختی است، چراکه ما اساتید زیادی در این حوزه در کشور نداریم و بیشترین کاری که در این مورد صورت می‌گیرد در بخش خصوصی است.

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: یک کلینیک دیگری که درسال گذشته افتتاح شد، کلینک خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره‌های روانی بود که در این قسمت ارائه خدمات به بیماران سایکوسوماتیک صورت می‌گیرد و به این بیماران و بیماران خاص و ویژه‌ای که در بحث ام‌اس و نوروواسکولار به مرکز ما مراجعه می‌کنند، مشاوره ارائه می‌شود.

نامدار خاطرنشان کرد: همچنین کلینیک (ADL) که مرکز توانبخشی خدمات روزانه زندگی است نیز در اواخر سال گذشته افتتاح شد. در کشور تنها بخش دولتی که در این حوزه وجود داشت و بسیار محدود هم بود در بیمارستان رفیده بود که به همت دانشگاه بهزیستی و توانبخشی این اتفاق افتاده بود. جمعیت هلال احمر با همکاری اساتید مطرح دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه تهران توانست این کلینیک را در وسعت بزرگتر در مجموعه خود راه‌اندازی کند.

راه‌ اندازی خدمات ولیچر سرویس با همکاری اساتید مجارستانی

وی ادامه داد: یک فرد توانخواه که آسیب نخاعی دیده است و یا دچار مشکلات متابولیک یا ام‌اس پیشرفته و… شده است، وقتی وارد این کلینیک‌ای دی ال می‌شود، می‌تواند با تمرین فعالیت‌های روزانه را انجام دهد تا بتواند برای خود یک زندگی مستقل در انجام کارهای شخصی و… داشته باشد.

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر درباره ولیچر سرویس گفت: این هم یک کار جدید در کشور است و قبل از اینکه این کار در کلینیک ما راه‌اندازی شود، اساتیدی را با هماهنگی صلیب سرخ از کشور مجارستان به ایران دعوت کردیم. این اساتید ثبت و کار ولیچر سرویس را به همکاران ما در سراسر کشور به عنوان شروع کار آموزش دادند. کاری که در ویلچر سرویس اتفاق می‌افتد، این است که براساس وزن و نوع فعالیت و شرایط محیط زیست و محیط کار شخص، از وسیله کمکی که استفاده می‌کند از ویلچر تا مناسب‌سازی صندلی خودرو و محیط منزل را آماده می‌کنند تا هر شخصی بتواند براساس نیاز و خواسته‌اش و فعالیتی که دارد، بتواند از وسایل کمکی توانبخشی استفاده کند.

نامدار تصریح کرد: جامعه هدف ما کل مردم کشور هستند و بیش از ۲۰۴ واحد توانبخشی در سراسر کشور با اولویت مناطق محروم وجود دارد. هدف جمعیت هلال احمر با دستور رییس جمعیت هلال احمر در حال حاضر ایجاد مراکز چند تخصصی است تا بتواند بسته و پکیجی از خدمات را برای بیماران سالمند، بیماران سکته مغزی، بیماران ام‌اس، بیماران آسیب دیده نخاعی به ویژه در حوادث ترافیکی ارائه کند و همچنین کار را در حال حاضر به عنوان روند رو به جلو ادامه دهد.

وی ادامه داد: از همین رو ما با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، فدراسیون جهانی صلیب سرخ در بحث آموزش‌ها ارتباط ویژه‌ای برقرار کرده‌ایم. همچنین برای تهیه اروتز و پروتزها با شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور ارتباط برقرار کرده‌ایم. برای ایجاد مسیری برای انتقال تکنولوژی از کشورهای صاحب نام نیز در این حوزه در حال فعالیت هستیم.

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: همه خدمات ما برای عموم مردم آزاد است و تعرفه‌های ما براساس تعرفه‌های عمومی غیردولتی و براساس تعرفه‌ای با حداقل قیمت برای مردم و با حداکثر کیفیت تعریف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha