اگر شما سالمندی در خانواده خود دارید، آیا می‌دانید حضور پرستار سالمند در منزل چه اندازه می‌تواند بر روی کیفیت زندگی و همچنین افزایش طول عمر او تأثیر بگذارد؟

بررسی تأثیرات نگهداری از سالمند در منزل توسط پرستار بر کیفیت زندگی و طول عمر سالمندان

اگر شما سالمندی در خانواده خود دارید، آیا می‌دانید حضور پرستار سالمند در منزل چه اندازه می‌تواند بر روی کیفیت زندگی و همچنین افزایش طول عمر او تأثیر بگذارد؟ به هر حال سالمندان شرایط زندگی کاملاً متفاوتی با افراد دیگر دارند. قوای بدنی آن‌ها به شدت تحلیل رفته و حتی در برخی از مواقع توانایی انجام امور شخصی خود را ندارند. به همین دلیل نیاز است که حتماً پرستار سالمند در منزل حضور داشته باشد. همپای سلامت قرار است در این مطلب در مورد مزایای حضور پرستار سالمند در منزل صحبت کند. پس حتماً چند دقیقه برای مطالعه این مطلب وقت بگذارید.

راهکارهای نگهداری از فرد سالمند

اگر سالمندی در خانواده خود دارید، سه راهکار برای نگهداری از او در پیش روی شما قرار دارد:

  • فرزندان می‌توانند طبق یک برنامه منظم، مسئولیت نگهداری از سالمند را بر عهده بگیرند. ولی این کار واقعاً سخت است. هر فردی در طول روز، درگیری‌های شخصی خود را دارد. رسیدگی به امور زندگی و انجام امور کاری، در کنار نگهداری از سالمند، واقعاً شرایط زندگی را برای فرزندان بسیار سخت خواهد کرد. از طرفی اگر فرد سالمند فقط یک فرزند داشته باشد، این فرزند واقعاً در نگهداری از او دچار مشکلات فراوانی خواهد شد چون همزمان باید زندگی خود و شخص سالمند را مدیریت کند.
  • می‌توانید فرد سالمند را به خانه سالمندان منتقل کنید. ولی این کار از نظر اخلاقی واقعاً درست نیست. افراد با ورود به دوران پیری، نیاز به توجه بیشتری دارند. دوست دارند در جمع فرزندان و نوه‌های خود حضور داشته باشند. حضور بچه‌ها و نوه‌ها به آن‌ها احساس شادابی و انرژی بیشتری می‌دهد و وقتی که از آن‌ها دور می‌شوند، پژمرده حال و حتی افسرده خواهند شد.
  • راهکار سوم، استخدام پرستار سالمند در منزل است. این بهترین کاری است که شما می‌توانید برای افراد سالمند انجام دهید. اگر شما مزیت ‌های حضور پرستار در منزل را بدانید، قطعاً بدون معطلی به فکر استخدام پرستار سالمند در منزل خواهید بود.

بررسی تأثیر پرستار سالمند در منزل بر افزایش طول عمر سالمندان و کیفیت زندگی آن ها

اگر شما یک پرستار آموزش دیده و باسابقه را برای فرد سالمند استخدام کنید، این موضوع از چند منظر به نفع شما و فرد سالمند خواهد بود:

  • حضور پرستار سالمند در منزل به این معنا است که نیازی به بردن فرد سالمند به خانه سالمندان نخواهد بود. آیا می‌دانید این موضوع تا چه اندازه می‌تواند بر روی سلامت روان و حتی سلامت جسم سالمندان تأثیر بگذارد.
  • شما هر زمان که بخواهید می‌توانید به فرد سالمند سر بزنید و از او دیدن کنید. در واقع فرد سالمند همچنان با افراد خانواده خود در ارتباط خواهد بود.
  • از طرف دیگر وقتی فرد سالمند در خانه خودش نگهداری شود، رسیدگی به او بهتر انجام خواهد شد. چون تمامی امکانات در خانه در اختیار پرستار قرار می‌گیرد و به بهترین شکل ممکن می‌تواند به فرد سالمند رسیدگی کند.
  • همچنین وقتی شما پرستار سالمند در منزل را استخدام می‌کنید، آسوده خاطر خواهید بود که یک نفر به صورت حرفه‌ای و ۲۴ ساعته از سالمند نگهداری می‌کند. بنابراین شما نیز با خیال آسوده به زندگی خود می‌پردازید.

بررسی تأثیرات نگهداری از سالمند در منزل توسط پرستار بر کیفیت زندگی و طول عمر سالمندان

هزینه استخدام پرستار سالمند در منزل چقدر می‌شود؟

مسلماً هزینه‌ای که شما باید به عنوان حقوق به پرستار سالمند در منزل بپردازید واقعاً از هر نظر ارزش خواهد داشت. همان گونه که بیان کردیم هم شما می‌توانید با خیال آسوده به امور کاری و زندگی خود بپردازید و هم فرد سالمند همچنان در خانه خود زندگی می‌کند؛ با افراد خانواده و نوه‌ها در ارتباط است و نیازی نیست او را به خانه سالمندان ببرید. اما دستمزد پرستار سالمند در منزل براساس چند فاکتور محاسبه می‌شود:

  • بررسی کنید پرستار چند سال سابقه کار دارد.
  • آیا به صورت تخصصی در زمینه نگهداری از سالمند دوره‌های علمی و عملی را سپری کرده است؟
  • آیا شما نیاز به یک پرستار به صورت شبانه روز دارید و یا فقط قرار است در طول روز از فرد سالمند نگهداری شود؟
  • وضعیت فرد سالمند نیز بر روی دستمزد پرستار سالمند در منزل تأثیر می‌گذارد. مسلماً هر چه فرد سالمند به مراقبت بیشتری نیاز داشته باشد و حتی نتواند امور شخصی خود را انجام دهد، شما باید مبلغ بیشتری را به عنوان دستمزد برای پرستار سالمند در منزل بپردازید.

برای استخدام پرستار سالمند در منزل چکار کنیم؟

 بعضی از افراد از دوستان و آشنایان خود می‌خواهند که در پیدا کردن پرستار سالمند در منزل به آن‌ها کمک کنند. ولی بهترین کار این است که شما به سراغ شرکت‌هایی بروید که در این زمینه کار می‌کنند. این موضوع از چند جنبه اهمیت دارد:

  • وقتی شما پرستاری را تحت نظر یک شرکت استخدام می‌کنید، مسئولیت امور بر عهده شرکت خواهد بود. پس اگر پرستار کار غیرقانونی انجام دهد؛ به درستی از سالمند نگهداری نکند و یا مشکل اخلاقی داشته باشد، شما می‌توانید از شرکت شکایت کنید.
  • شرکت‌ها متعهد هستند فقط پرستارانی را استخدام کنند که کاربلد هستند و حتی دوره‌های عملی را سپری کرده‌اند. پس شما پرستاری را انتخاب خواهید کرد که واقعاً مهارت لازم برای نگهداری از سالمند را دارد.
  • وقتی تحت نظر شرکت‌ها برای استخدام پرستار در منزل اقدام می‌کنید، نرخی که به شما اعلام می‌شود طبق نرخ اتحادیه خواهد بود. پس هزینه اضافی نخواهید پرداخت.

در پایان

با توجه به آنچه که گفته شد، اگر شما به دنبال استخدام پرستار سالمند در منزل هستید، پیشنهاد می‌کنیم با موسسه خدمات پرستاری در منزل همپای سلامت در ارتباط باشید. کارشناسان ما اطلاعات لازم در مورد وضعیت فرد سالمند، محل زندگی و شرایط شما برای استخدام پرستار را دریافت کرده و سپس یک پرستار حرفه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنند. ما قراردادی را منعقد می‌کنیم و تمام امور مربوط به حقوق و وظایف پرستار را در داخل قرارداد ذکر خواهیم کرد.  پس با خیال راحت می‌توانید فرد سالمند را به دست چنین پرستاری بسپارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha