سلامت نیوز: قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در 6 ماهه نخست سال در مجموع 11 هزار و 201 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در کشور کشته و 163 هزار نفر مصدوم شده اند. به عبارتی روزانه 60 نفر و هر ساعت 5/2 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سلیمانی با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از معضلاتی که شهر تهران با آن مواجه است تصادفات و سوانح ترافیکی است، که متاسفانه هرساله تعداد زیادی از شهروندان نیز در این حوادث مصدوم یا کشته می شوند.
 
وی با بیان اینکه طی سال ها اخیر آمار کشته شدگان در سوانح و تصادفات ترافیکی روند نزولی داشته اما بازهم تعداد مصدومین و کشته شدگان بسیار بالا و غیر قابل قبول است گفت : در 6 ماهه اول امسال 679 کشته در تصادفات و سوانح ، شهر تهران داشته ایم که نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش را نشان می دهد اما باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا میزان مصدومین و کشته شدگان کاهش یابد.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد:در 6 ماهه نخست سال در مجموع 11 هزار و 201 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در کشور کشته و 163 هزار نفر مصدوم شده اند . به عبارتی روزانه 60 نفر و هر ساعت 5/2 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند.

سلیمانی تصریح کرد: آمارها نشان می دهد در 6 ماهه نخست امسال، در پایتخت حدود 50 درصد کشته شده گان عابر پیاده بوده اند که سن اکثر آن ها بالای 50 سال است، در حالیکه 52 درصد از عابرین پیاده که فوت شده اند نیز علت مرگ شان ضربه مغزی بوده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از کشته شدگان نیز راکبین موتورسیکلت ها بوده اند گفت: مرگ موتورسواران در حوادث رانندگی این نکته را به ما یادآور می شود که از کلاه ایمنی، ایمن استفاده شود، اما متاسفانه هنوز بسیاری از موتورسواران یا از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند و یا کلاه ایمنی آن ها ایمن و استاندارد نیست.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: متاسفانه عابرین پیاده نیز آن طور که باید و شاید به قوانین و مقررات توجه ندارند که این مساله سبب تشدید احتمال تصادف آنها با وسایل نقلیه می شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه های کاهش احتمال تصادفات تعامل بیشتر با پزشکی قانونی است گفت: متولی ثبت و ضبط آمار کشته شدگان و مصدومان تصادفات رانندگی سازمان پزشکی قانونی است که در راستا مشارکت بیشتر ، بازدیدی برای مدیران پزشک قانونی ترتیب دادیم تا توافق نامه ای منعقد شود و بتوانیم با سرعت بیشتر آمار و ارقام مربوط به تصادفات را جمع آوری و کاربردی تر کنیم . به گونه ای که به صورت مناطق 22 گانه آمار کشته شده گان و مصدومان را دریافت کنیم با جزئیات بیشتر تا مدیریت عملیاتی و مهندسی ما بتوانند بر اساس این آمار تصمیمات تاثیر گذار را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha