سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 37460
سلامت نیوز: پزشكان در آمریكا در یك آزمایش جدید موفق شدند از عصاره معمول‌ترین گل‌های انگلیسی موسوم به گل «انگشتانه» برای مقابله با سرطان سینه، داروی جدید تهیه كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشكان می‌گویند به زودی می‌توان از عصاره این گیاه برای متوقف ساختن شیوع سرطان سینه در بدن استفاده كرد. این پزشكان آشكار ساختند كه «دیگوكسین» به عنوان داروی قدیمی برای كنترل سرطان سینه كه بر اساس مواد شیمیایی تهیه می‌شود در گیاه انگشتانه نیز موجود است. این ماده می‌تواند تولید نوعی پروتئین موسوم به HIF-6 را كه عامل پیشرفت سرطان سینه در بدن است، متوقف سازد.

دیگوكسین چندین دهه است كه برای درمان مشكلات و ناراحتی‌هایی چون نارسایی گرفتگی قلبی و بی‌نظمی ضربان قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد و اخیرا نیز متخصصان دانشگاه جان‌هاپكینز در بالتیمور پیشنهاد كرده‌اند كه این دارو روشی ارزان و در دسترس برای مقابله با سرطان است.

به نوشته روزنامه دیلی‌میل، در مرحله بعدی این پزشكان بررسی می‌كنند كه چه دوزی از این ماده گیاهی برای كنترل و كندتر كردن روند پیشرفت سرطان سینه كافی است. آزمایش روی نمونه‌های حیوانی نشان داده است كه دیگوكسین از گسترش سلولهای سرطانی به بافت‌های ریوی به میزان قابل ملاحظه‌ای جلوگیری می‌كند. از آنجا كه این آزمایشات فعلا روی حیوانات آزمایشگاهی انجام گرفته‌اند، آزمایشات بالینی آتی مورد نیاز است تا تاثیر نوع گیاهی دیگوكسین روی بدن انسان به دقت بررسی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha