یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 37575

مسئولیت تامین سلامت خانواده بر عهده تک تک اعضای آن است و رعایت اصول بهداشتی از سوی تمام اعضای خانواده به ارتقای سلامت کمک می کند. تعامل مناسب و رعایت اصول اخلاقی علاوه بر این که به شان و منزلت افراد کمک می کند

سلامت نیوز :مسئولیت تامین سلامت خانواده بر عهده تک تک اعضای آن است و رعایت اصول بهداشتی از سوی تمام اعضای خانواده به ارتقای سلامت کمک می کند. تعامل مناسب و رعایت اصول اخلاقی علاوه بر این که به شان و منزلت افراد کمک می کند، باعث ایجاد روابط بهتر و سازنده بین تک تک اعضای هر مجموعه ای از جمله خانواده است. در این مطلب از نیوزویک راهکارهایی برای ارتقای سلامت خانواده پیشنهاد شده است.

خیر بودن را به خانواده خود بیاموزید؛
انجام کار خیر علاوه بر این که باعث افزایش طول عمر می شود به ایجاد احساس رضایت از زندگی می انجامد و مانع از افسردگی می شود.

غذا خوردن دسته جمعی؛
نتایج بررسی ها نشان می دهد فرزندانی که در منزل کنار خانواده غذا می خورند کمتر به مصرف غذاهای سرخ کردنی و نوشیدن نوشابه گازدار تمایل دارند. علاوه بر آن غذاخوردن در کنار خانواده راهی برای برقراری ارتباط قوی و تعامل بیشتر با دیگر اعضای خانواده است.

پزشک خود را با دقت انتخاب کنید؛
پزشک خانواده را با تحقیق کامل انتخاب کنید و صرفا آشنا بودن پزشک یا این که محل درمانی یا مطب او، به محل کار یا منزل شما نزدیک است، معیار مناسبی برای انتخاب پزشک نیست. سعی کنید سن پزشک را نیز در نظر بگیرید تا با بالا رفتن سن شما تا دوران پیری در تشخیص ناراحتی ها به شما کمک کند.

آب بیشتر بنوشید؛
مرکز دریافت پیام های مربوط به تشنگی و گرسنگی در هیپوتالاموس مغز است و گاه تشخیص آن دو از هم کمی دشوار می شود بنابراین وقتی احساس گرسنگی کردید کمی آب بنوشید.

بهداشت دست ها را رعایت کنید؛
میکروب های سرماخوردگی، ویروس آنفلوآنزا و حتی باکتری که باعث اسهال می شود، از طریق تماس دست ها منتشر می شود. هر بار که وارد منزل می شوید، تمام قسمت های دست از جمله مچ، پشت دست و زیر ناخن ها را به مدت حداقل ۱۵ تا ۲۰ ثانیه با صابون بشویید.

از پوشیدن کفش در داخل منزل بپرهیزید؛
اگر با کفش وارد خانه شوید، علاوه بر کثیف شدن منزل میکروب های متعددی به داخل منزل شما وارد می شود. نتایج مطالعات دانشگاه آریزونا نشان می دهد کفش به طور متوسط ۴۲۱ هزار نوع باکتری دارد.

در فصل سرما از دستگاه مرطوب کننده استفاده کنید؛
هوای سرد باعث آسیب دیدگی پوست، غشاء مخاطی، چشم و ... می شود. این امر به سرماخوردگی، عفونت گلو، خشکی پوست، ترک خوردگی لب ها و آلرژی منجر می شود.

انجام ورزش کششی؛
ورزش کششی، انجام فعالیت های روزمره مانند خم شدن برای بستن بند کفش ها یا دویدن برای سوار شدن به اتوبوس را آسان تر خواهد کرد. علاوه بر آن ورزش های کششی گردش خون بدن را بهبود می بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha