سلامت نیوز: معاون دارویی سازمان غذا و دارو گفت: به هیچ وجه با کمبود شربت تریاک در کشور رو به رو نیستیم و همین الان ۶ تا ۷ برابر نیاز در انبارها موجود داریم، اما در گذشته توزیع آن سختگیرانه بود که اکنون با ابلاغیه جدید تسهیل شده است.

محمدرضا شانه ساز در گفت و گو با فارس افزود:‌ در مورد شربت تریاک با اینکه برخی مراکز از کمبود و ندادن این فرآورده گله داشتند هرگز از زمان تولید این فرآورده دارویی، در تأمین نیاز کشور مشکلی نداشته‌ایم. این فرآورده به وفور توسط کارخانه‌های تولیدی تولید شده و در اختیار شرکت توزیع کننده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به زعم مراکز ترک اعتیاد با شربت تریاک در مورد شیوه و دستورالعمل توزیع شربت تریاک سختگیریهایی وجود داشت که در ابلاغیه جدید معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو تسهیل و تعدیل شده است.

شانه ساز گفت: این فرآورده دارویی برای ترک اعتیاد معتادان به تریاک و مشتقات آن کاربرد دارد و فقط در مراکز خاصی که مجوز استفاده از آن را دارند توزیع می‌شود اما این اطمینان را می‌دهیم که به هیچوجه از نظر تولید شربت تریاک در کشور کمبود نداریم و همین الان ۶ تا ۷ برابر نیاز کشور در انبارها موجود است و اگر نیاز کشور بیشتر باشد باز هم امکان افزایش میزان تولید شربت تریاک در کشور را داریرم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha