یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
سلامت نیوز: رانندگی در زمستان شرایطی دارد كه با رعایت برخی نكات می‌توان از مشكلات پیش رو كاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، رانندگان در زمستان قبل از آغاز رانندگی ابتدا به خوبی به اطلاعات ارائه شده توسط پلیس، رسانه‌های جمعی مثل رادیو و تلویزیون توجه كرده و از وضعیت راه‌ها اطلاعات كافی را بدست آورید كه در صورت اعلام شرایط بد آب و هوایی خطرناک از مسافرت صرفه نظر كنید.

2-در صورت انجام ماموریت‌های ضروری كه مجبور به استفاده از وسیله نقلیه در چنین شرایطی هستید، ابتدا از وجود تجهیزات ایمنی و لوازم مورد نیاز برای رانندگی در شرایط مذكور اطمینان حاصل كنید.

3- دیگران را از مسیر حركت تا مقصد و زمان احتمالی رسیدن به مقصدتان آگاه سازید.

4- لغزندگی جاده‌ها نه تنها در زمستان بلكه در فصول دیگر نیز باعث خیسی سطوح جاده می‌گردد برای جلوگیری از لغزش خودرو در چنین شرایطی كاهش دادن سرعت و فشردن پدال كلاج است تا خودرو به آرامی متوقف شود در چنین شرایطی نباید به هیچ وجه ترمز شدید گرفته و به خودرو اجازه دهید به توجه به مقاومت وزنی خود به آرامی متوقف شود.

5- در صورت مجبور بودن به رانندگی در بوران و برف با سرعت مطمئن حر كت كنید.

6- از سالم بودن برف پاكن و چراغ‌های خودرو و راهنماها اطمینان حاصل كرده و در حین رانندگی در بوران و برف حتما" برف پاكن و چراغ‌های (نور پایین) را روشن كنید.

7- در موقع رانندگی بر روی برف فشرده سرعت خودرو را به نصف كاهش داده و در مواقع رانندگی بر روی سطوح یخ زده آهسته برانید.

8- در مواقع رانندگی بر روی جاده‌های لغزنده ترمز شدید نگرفته و زودتر از موعد و به‌صورت مكرر و آهسته ترمز بگیرید تا از لیز خوردن خودرو جلو گیری به‌عمل آید.

9- در صورت نیاز به توقف یا آغاز حركت در سطوح لغزنده سرعت را كاملا" آهسته كاهش یا افزایش داده و با دنده سنگین حر كت كنید.

10- فاصله مجاز با خودرو جلوئی را به خوبی رعایت كرده و در شرایط بد آب هوایی این فاصله را افزایش دهید زیرا زمان اعمال فعالیت‌های رانندگی از 2 تا 3 ثانیه بر روی جاده خشک به 9 تا 10 ثانیه روی جاده‌های لغزنده ضریب ایمنی رانندگی خود را افزایش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha