یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 37870
سلامت نیوز :رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جهرم گفت: اخلاق اسلامی ریشه در دین و انسانیت ما دارد.
محمدهادی ایمانیه در همایش دانشجویی اخلاق حرفه ای در علوم پزشکی گفت: اخلاق پزشکی مربوط به ما نیست بلکه ریشه در انسانیت ما دارد زیرا ما مسلمان و تابع دین اسلام هستیم.

وی افزود: پیامبر اسلام با همین روش شروع کرد و مردم با اخلاق حضرت محمد(ص) جذب دین مبین اسلام شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: جهرم کانون اخلاق در جامعه اسلامی و جامعه اسلامی نیز به نوعی کانون اخلاق در جامعه جهانی است.

دکتر ایمانیه تصریح کرد: در مسیر اخلاق پزشکی بحث حاکمیت بالینی مطرح شده است و این روش که باعث توجه بیشتر به بیماران شده مورد اقبال مردم قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: هر شکایت معادل چهار نارضایتی است . سال گذشته نظام پزشکی کشور 10 هزار پرونده جدید داشت که نشان از 4 میلیون ناراضی می باشد . در این مسیر طی یک نظرسنجی در بیمارستان نمازی شیراز 75 درصد نارضایتی ها از نوع تعامل بین پزشک و بیمار بوده است.

قائم مقام وزیر بهداشت اظهار داشت: در امر خدمت رسانی بخش سلامت و درمان ، پرستاران و کادر پزشکی برای بهبودی مردم در حد نهایت تلاش می کنند اما تعامل و ارتباط مهم است باید سعی شود به شکل کافی برای بیمار در خصوص بیماری و نحوه بهبودی توضیح داده ومراقب دغدغه مردم باشیم.

دکتر ایمانیه با اشاره به اخلاق اسلامی از نگاه ائمه گفت: دانشجویان باید توجه کنند اگر می خواهند اخلاق اسلامی بیاموزند به فرموده امام باقر(ع) باید شیعه خوبی باشیم و خود را جای دیگران بگذاریم.

وی تاکید کرد: بینش و تاثیرگذاری عملکرد مهم و لازم است و باید سعی شود اخلاق بازآموزی نیز گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد این همایش در دانشگاه علوم پزشکی جهرم الگوی اخلاق اسلامی در حوزه پزشکی کشور شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha