سلامت نیوز: سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: طرح «پزشک امین» در راستای تسکین آلام بیمه شدگان، ارتقای سطح سلامت و همسو با سیاستهای اعلامی وزارت بهداشت طراحی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سازمان تأمین اجتماعی به سخنان محمد شریعتی، قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت و رئیس مرکز توسعه شبکه این وزارتخانه که اعلام کرده بود،«طرح پزشک امین سازمان تامین اجتماعی بدون هماهنگی وزارت بهداشت انجام شده، غیرقانونی و محکوم به شکست است» پاسخ داد.

در جوابیه این سازمان آمده است: ارتقای خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی از مدت‌ها قبل جزو مطالبات مردم و نهادهای سیاستگذار به منظور کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان این سازمان در هنگام دریافت خدمات درمانی و جلوگیری از سردرگمی بیمه‌شدگان در سیستم پرپیچ و خم نظام سلامت بوده که تحت عناوین مختلفی مانند ناکارآمدی بیمه‌ها و افزایش پرداختی مردم عنوان شده است.

لذا سازمان تأمین اجتماعی در راستای تسکین آلام بیمه شدگان و ارتقاء سطح سلامت و هم‌سویی و همیاری با سیاست‌های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس تکالیف قانونی مصوب هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به طراحی این برنامه اقدام کرده است.
 
سازمان تأمین اجتماعی در این جوابیه اضافه کرد: این طرح نه تنها به امر سلامت بیمه شدگان (ونه فقط درمان آنها) تاکید دارد بلکه با سیاست‌های کشور نیز منافاتی ندارد و در راستای تقویت و ارتقاء آن است و در آینده نیز می‌تواند به عنوان زیر ساخت اجرای مناسب برنامه پزشک خانواده به اجرای بهتر آن کمک کند.
 
ضمناً این سازمان همواره آمادگی خود را برای همکاری در چارچوب برنامه‌ها و بسته خدمتی در حوزه سلامت اعلام کرده است.
 
سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: همچنین برخلاف ادعای مطرح شده همه پزشکانی که در این طرح مشارکت خواهند داشت، پزشکان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هستند و پرداخت‌ها به پزشکان همانند برنامه پزشک خانواده و بر مبنای سرانه بوده و هیچ گونه تفاوتی در این خصوص وجود نخواهد داشت. نکته دیگر اینکه در اجرای این طرح رویکرد سلامت‌نگر در همه ابعاد مورد تاکید قرار گرفته است که در ابلاغ دستورالعمل اجرائی آن کاملاً مشخص و مبرهن است.

سازمان تأمین اجتماعی در پایان این جوابیه آورده است:‌ با عنایت به عدم تسلط کافی قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت نسبت به زوایای مختلف این برنامه طرح موضوع خالی شدن مناطق محروم از پزشک با اجرای این برنامه، خلاف واقع بوده چرا که در این طرح پرداختی به پزشکان مناطق محروم متناسب با ضریب محرومیت منطقه افزایش خواهد یافت، اگر چه این مسئله نافی مسئولیت وزارت بهداشت در ایجاد دسترسی عادلانه برای خدمات سلامت جامعه نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha