سلامت نیوز :مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام كردند كه گرد و غبار از دیروز استان‌های كرمانشاه، ایلام و خوزستان را به طور شدید دربرگرفته و پیش‌بینی‌ می‌شود چند استان دیگر در غرب و جنوب غرب كشور را نیز به تدریج درگیر كند.
به گزارش ایران بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد كه طی دیروز و امروز به علت وزش باد شدید در شرق عراق، در استان‌های كرمانشاه، ایلام و خوزستان و باشدت كمتر در استان‌های كردستان، لرستان و بوشهر گردو خاك، كاهش دید افقی و كاهش كیفیت هوا ایجاد شده است و به تدریج از شدت آن تا اواخر امروز كاسته می‌شود.
براساس این گزارش، همچنین از امروز تا جمعه به علت پایداری جو و سكون نسبی هوا، چگالی آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش خواهد یافت، به طوری كه این شرایط موجب كاهش دید افقی و كاهش كیفیت هوا در این شهرها بویژه در كلانشهر تهران و اصفهان خواهد شد. این گزارش می‌افزاید: در حال حاضر میزان آلایندگی در شهر اهواز بیش از 2 هزار و 900 میكروگرم بر مترمكعب بوده كه 22 برابر حالت استاندارد است. این وضعیت البته به حدی شدید توصیف شده است كه دیروز همه مدارس نوبت بعدازظهر شهر اهواز و آبادان تعطیل شد و پیش‌بینی می‌شود در صورت ادامه این روند تعطیلی مدارس و حتی ادارات استان ادامه یافته و در دستور كار قرار بگیرد.
غلظت آلاینده‌ها در پایتخت افزایش می‌یابد
همچنین یوسف رشیدی، مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوا در گفت‌وگو با با تأكید بر اینكه وضعیت هوا تا پایان هفته تقریباً پایدار خواهد ماند، گفت: به طور حتم به علت ساكن بودن وضعیت هوا، گرد و غبار استان‌های جنوب و جنوب غرب كشور به پایتخت نمی‌رسد و می‌توان اظهار امیدواری كرد كه آلودگی جدیدی به آلودگی فعلی هوای تهران اضافه نمی‌شود. وی با بیان اینكه از امروز دوشنبه هوا به سمت پایداری پیش می‌رود، افزود: دیروز شاخص آلودگی هوا برای ذرات معلق روی عدد 108 بود كه پیش‌بینی می‌شود امروز نیز نزدیك‌ این شاخص باقی بماند، اما به احتمال زیاد از فردا شاخص آلودگی هوا افزایش یافته و این وضعیت تا پایان هفته ادامه می‌یابد. براین اساس به تدریج بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد.
رشیدی درباره اینكه آیا پایتخت به علت آلودگی بیش از حد هوا تعطیل خواهد شد، تصریح كرد: شاخص آلودگی هوای تهران طی امروز و دیروز در وضعیت ناسالم قرار داشته است و براساس پیش‌بینی‌های ما در صورت پایدار ماندن وضعیت جوی، این شاخص از 150 تا 160 فراتر نخواهد رفت، در حالی كه شاخص آلودگی هوا در تهران برای تعطیل شدن باید از مرز 200 بگذرد، بنابراین بعید به نظر می‌رسد كه پایتخت به حالت تعطیلی برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha