سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با توجه به آلودگی هوای ناشی از پدیده وارونگی هوا مردم باید تا جای ممکن از خانه بیرون نروند، در صورت امکان از تهران خارج شوند و از آوردن خودروی شخصی خودداری کنند.

احمدرضا فرسار در گفت‌وگو با فارس در تشریح اقدامات بهداشتی در زمان آلودگی هوا اظهار داشت: افراد باید آگاه باشند که در اوج آلودگی هوا باید فقط در مواقع ضروری از خانه خارج شوند زیرا در زمینه کاهش آلودگی هوا نقش همه افراد بسیار مهم است.
 
وی با بیان اینکه افراد باید در زمان آلودگی هوا حتی‌المقدور از خودروی شخصی استفاده نکنند و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سطح شهر رفت و آمد کنند، افزود: افرادی که امکان سکونت در مکان‌هایی غیر از تهران را دارند بهتر است از شهر خارج شوند.

فرسار بیان داشت: تعداد وسایل نقلیه عمومی که مسلماً رفت و آمد افراد راحت‌ و قابل دسترس‌تر می‌کند باید افزایش یابد و افراد نیز از وسایل نقلیه عمومی به جای خودروی شخصی استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: هوای سرد و خشک به خصوص در فصل زمستان که باعث جذب تشعشع جزئی حرارت زمین می‌شود، در ایجاد وارونگی هوا موثر است و بر حسب آلودگی کنونی هوا، مردم باید در خروج از منازل بیشتر دقت و در زمان اوج آلودگی هوا از تردد غیرضروری خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha