سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تاکنون هیچ مرکزی از وزارت بهداشت مجوز فعالیت در زمینه ماساژ درمانی نگرفته و هر گونه تبلیغات در این زمینه از طریق نشریات و پیامک غیر قانونی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

حسن امامی رضوی در گفت و گو با فارس درباره مراکزی که خدمات ماساژ درمانی را تبلیغ می‌کنند، گفت: همه این تبلیغات تخلف است زیرا وزارت بهداشت تاکنون برای هیچ مرکزی مجوز ماساژ درمانی صادر نکرده است.

وی گفت: وزارت بهداشت تازه شروع کرده که آیین نامه و مقررات مراکز ماساژ درمانی را تدوین کند که تا پایان امسال تدوین و ابلاغ می‌شود و بعد از آن مراکزی که بر اساس این آیین نامه از وزارت بهداشت مجوز بگیرند اجازه فعالیت دارند.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که چرا با مراکزی که در این زمینه تبلیغات گسترده دارند و در مواردی اخبار تخلف و سوء استفاده از مشتریانشان نیز منتشر می شود، برخورد نمی‌شود،توضیح داد: علت این مسئله این است که اکثر این مراکز مصوب و ظاهر نیستند و به صورت زیرزمینی و پنهان فعالیت می‌کنند.

وی گفت:‌ اکثر این مراکز هیچ تابلویی ندارند به همین علت خیلی نمی‌شود با آنان برخورد کرد اگر تابلو داشته باشند و جای مشخصی داشته باشند معاونتهای درمان دانشگاههای علوم پزشکی به سراغ آنها می‌روند و با آنها برخورد می‌کنند اما اکثر این مراکز تابلودار نیستند.

امامی رضوی افزود: تبلیغات این مراکز نیز اکثراً به صورت sms و گاهی در نشریات است که وزارت بهداشت برای برخورد با این افراد و تبلیغات با همکاری مخابرات برخورد با تبلیغات پیامکی را شروع کرده و از وزارت ارشاد هم خواسته‌ایم با این نمونه تبلیغات در نشریات برخورد کند.

وی گفت: البته نمونه‌های زیادی از این نوع فعالیتهای غیر مجاز به خصوص در زمینه ماساژ درمانی داشته‌ایم که دانشگاههای علوم پزشکی با آن برخورد کرده‌اند و جلوی فعالیت آنها را گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha