شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 39202
سلامت نیوز: دبیر علمی همایش چند رشته ای کمر درد گفت: كمردرد دومین عامل مراجعه به پزشك و اولین دلیل غیبت از كار است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دكتر كردی افزود: آنچه مسلم است همه افراد در طول زندگی خود حداقل یكبار به كمردرد مبتلا می شوند.

وی ادامه داد: در كشور ما آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد در تحقیقات اخیر ما كه با همكاری شهرداری تهران انجام شد میزان شیوع نقطه های كمردرد در تهران 37 درصد است یعنی یك سوم مردم به این بیماری دچار شدند.

دبیر علمی همایش با بیان اینكه در این تحقیق 33 هزار نفر از مردم مناطق مختلف تهران شركت داشتند، افزود: در بررسی سال گذشته 22 درصد افراد به دلیل كمردرد مراجعه پزشكی داشتند اگر به طور متوسط هر نفر حداقل سه مراجعه پزشكی داشته باشد برآورد می شود تنها در تهران در یك سال بیش از 5 میلیون مراجعه پزشكی به علت این بیماری است.

وی توضیح داد: البته تعدادی از افراد مبتلا به كمردرد به پزشك مراجعه نمی كنند كه ممكن است شدت درد آنها كم  باشد و یا دچار درد مزمن باشند كه از درمان خود ناامید شدند و علیرغم مراجعه های متعدد بهبودی پیدا نكرده اند.

دكتر كردی با اشاره به میزان شیوع كمردرد در دنیا گفت: كمردرد در بیشتر كشورها به عنوان دومین علت مراجعه به پزشك و اولین دلیل غیبت در محل كار شناخته شده است.

وی تغییر شیوه زندگی و كم تحركی را از عوامل  شیوع  كمردرد دانست افزود: قبلا تصور می شد كمردرد مشكل جوامع صنعتی باشد ولی تحقیقات انجام شده نشان می دهد كه تمام دنیا با این مشكل روبرو هستند و میزان شیوع آن در كشورهای مختلف تفاوتی زیادی ندارد.

دبیر علمی همایش با تاکید بر اینکه باید برای پیشگیری، كنترل و درمان این بیماری تلاش کنیم تصریح كرد: این همایش نخستین قدمی است كه با مشاركت و همكاری 20 رشته تخصصی و با 50 سخنرانی برداشته شده است تا این بیماری را از جنبه های مختلف بررسی نماییم و امیدوارم زمینه ای باشد كه همه اساتید و متخصصان مرتبط دست به دست هم دهند تا در زمینه  تحقیقاتی و پیشگیری و درمان كمردرد كه از نیازهای كشور است، تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha