سلامت نیوز: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران با اشاره به اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران تصویب شده است، گفت: بهتر است هر چه سریعتر این طرح ابلاغ شود.

یوسف رشیدی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه شهروندان با ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در حال دست و پنجه نرم کردن است، گفت: این ذرات به راحتی از ماسک‌هایی که در بازار وجود دارند رد می‌شود.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران با بیان اینکه این ذرات در مرحله اول سطح ریه را می‌پوشانند، گفت: قابلیت اکسیژن‌گیری توسط ریه‌ها کاهش یافته و فرد دچار حمله تنفسی می‌شود.

رشیدی اضافه کرد: مشکلات تازه بعد از این شروع می‌شود، این ذرات از ریه جذب خون شده و غلظت خون را بالا می برند در نتیجه حملات قلبی فشار خون را افزایش و در برخی از موارد منجر به سکته قلبی می‌شود.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران با بیان اینکه تهران در شرایط خاصی قرار دارد، گفت: باید محدودیت‌های ویژه‌ای برای تردد ایجاد کنیم.

وی به موضوع موتورسیلکت‌ها در تهران اشاره کرد و گفت: باید فکری به حال آنها کنیم با این وضع هیچ امیدی به بهبود کیفیت هوا نیست.

رشیدی در ادامه گفت: اگر وضع به همین منوال ادامه یابد لطمات جبران‌ناپذیری به شهروندان وارد می‌شود.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران به طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: این طرح تصویب شده ولی هنوز ابلاغ نشده است و تا زمانی که ابلاغ نشود جنبه رسمی پیدا نمی‌کند.

به گفته رشیدی بهتر است هر چه سریعتر این طرح ابلاغ شود تا بتوانیم گام‌هایی در جهت کاهش آلودگی هوا برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha