چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۵
کد خبر: 39620

شاید برای شما هم پیش آمده باشه که وقتی از خواب بیدار شدید حس کردید همچنان خسته اید و انگار نه انگار که چند ساعت خوابیده اید. کسل بودن های صبحگاهی و بی خوابی های شبانه و چرخه های نامنظم همه نتیجه کنترل نکردن زمان خواب است.

سلامت نیوز: شاید برای شما هم پیش آمده باشه که وقتی از خواب بیدار شدید حس کردید همچنان خسته اید و انگار نه انگار که چند ساعت خوابیده اید. کسل بودن های صبحگاهی و بی خوابی های شبانه و چرخه های نامنظم همه نتیجه کنترل نکردن زمان خواب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اینکه چه ساعتی به خواب رفته و چه ساعتی از خواب برخیزیم. سایتی که در مطلب معرفی می کنیم به شما کمک می کند اگر الان به خواب بروید بهترین زمان ها برای بیدار شدن چه ساعتی خواهد بود.

" sleepyti" یک سایت ساده با یک طراحی فوق العاده ساده است که به شما کمک می کند تا چه زمانی به خواب بروید یا چه زمانی از خواب برخیزید. در واقع این سایت از دو بخش تشکیل شده است : بخش اول که شما از آن می خواهید تا بگوید اگر برای مثال بخواهم ساعت ۹ شب بیدار شوم و سرحال هم باشم بهترین تایم ها برای خوابیدن چه ساعت هایی‌ست و در بخش دوم شما می گویید اگر الان قصد خوابیدن داشته باشم بهترین زمان برای بیدار شدن چه ساعتی خواهد بود.

اما محاسبات " sleepyti" بر چه اساسی صورت می گیرد؟ هنگامی که خواب هستید، مغزتان همچنان فعال است. هنگامی که فردی به خواب می‌رود مغزش از ۵ مرحله عبور می‌کند. این مراحل که به مراحل ۱، ۲، ۳، ۴ و( REMحرکات سریع و پرشی کره چشم) موسومند، روی هم رفته یک چرخه خواب را تشکیل می‌دهند. یک چرخه خواب کامل در حدود ۹۰ تا ۱۰۰ دقیقه به طول می‌انجامد. بنابراین، درخلال یک خواب شبانه، هر فرد به طور میانگین در حدود ۴ تا ۵ چرخه خواب را طی می‌کند.

مراحل ۱ و ۲، دوره‌های خواب سبک هستند و در خلال این دو مرحله، فرد می‌تواند به آسانی بیدار شود. در خلال این مراحل، حرکت چشم‌ها آرام می‌شود و نهایتاً متوقف می‌گردد، ضربان قلب و آهنگ تنفس آرام می‌گیرد، و دمای بدن کاهش می‌یابد.
مراحل ۳ و ۴، مراحل خواب عمیقند. بیدار کردن فردی که در این دو مرحله قرار دارد مشکل‌تر است و هنگامی که فرد بیدار شود غالباً برای چند دقیقه احساس ضعف و بیحالی و گیجی می‌کند. مراحل ۳ و ۴، نیروبخش‌ترین و سرحال‌آورترین مراحل خوابند- همین نوع خواب است که ما به هنگام خستگی نیازمند آنیم.

مرحله آخر در چرخه خواب " REM" نام دارد و این نام به خاطر حرکات سریع کره چشم که در این مرحله اتفاق می‌افتد، روی آن گذاشته شده است. در خلال خواب" REM "، برخی تغییرات فیزیکی اتفاق می‌افتد: تنفس سریع‌تر می‌شود، ضربان قلب تندتر می‌شود، و عضلات دست و پا بی‌حرکت می‌گردند. در این مرحله خواب است که فرد واضح‌ترین و روشن‌ترین خواب را می‌بیند.

حال این سایت با توجه به زمانی که ما به آن می دهیم به شما مراحلی را راهنمای می کند که زمان بیدار شدن در آن مراحل شما در شادترین و سرحال ترین وضعیت خواهید بود. برای ورود به این سایت اینجا را کلیک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha