سلامت نیوز: مشاور و معاون اجرای معاون درمان وزیر بهداشت از پیشنهاد ایجاد 10 مركز ساماندهی بیماران خاص در 10 قطب كشور در بودجه سال 91 خبر داد و گفت: امیدواریم با تاسیس و تجهیز این مراكز در سال‌های آتی وضعیت مدیریت بیماران صعب‌العلاج با ساماندهی بهتری انجام شود.

دكتر محمودرضا محقق در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیشنهادات ارایه شده برای بخش درمان در بودجه سال 91 گفت: سعی شده در جاهایی كه مشكل بودجه‌ای داریم مانند، پیوند اعضا، پیوند از جسد و بیماران اورژانس ردیف‌های خاص ایجاد شود تا اعتبارات این بخش‌ها در بودجه‌های سنواتی پایا باشد.

وی درباره مشكلات اعتباری در بخش پیوند اعضا و پیوند از جسد ادامه داد: در سال جاری ردیف بودجه‌ای كه برای این در نظر گرفته شده بود، حدود 7 میلیارد تومان بود. این درحالیست كه عملكرد وزارت بهداشت در بخش پیوند اعضا تا پایان شهریورماه امسال بیش از هفت میلیارد تومان بود و عملا كل بودجه‌ این بخش در شش ماه ابتدایی سال هزینه شد.

دكتر محقق درباره مشكلات اعتباری بیمارستان در قبال انجام پیوند كلیه به عنوان بیشترین پیوند عضو انجام شده در كشور، ادامه داد: هرچند پیوند كلیه از پوشش بیمه‌ای برخوردار است و پول ثابتی برای تمام این بیماران پرداخت می‌شود اما محاسباتی كه وزارت بهداشت در واحدهای مرتبط با این موضوع انجام داده، حاكی از آن است كه این هزینه كفاف هزینه‌های بیمارستانی بابت بیماران پیوند كلیه را نمی‌كند و بیمارستان‌ها مكررا درخواست كمك دارند.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به تغییرات منابع ارزی، مشكلات بیمارستان‌ها در مورد تجهیزاتی كه غیردولتی تهیه می‌شود نیز قابل توجه است و این موضوع نیز هزینه‌های جاری بیمارستان‌ها را كمی افزایش داده است؛ هر چند ممكن است این عدد چندان چشمگیر نباشد اما بیمارستان‌هایی كه از لحاظ اعتباری در وضعیت خوبی قرار ندارند را با مشكل جدی مواجه می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha