سلامت نیوز: رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تاکید کرد: تأثیر مواد مخدر صنعتی و شیمیایی برای لاغری و رفع چین و چروک باوری غلط است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ محمدرضا یزدان‌پناه در نشستی مشترک با 100 نفر از مدیران آرایشگاه‌های زنانه مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: هم‌اکنون دو هزار نوع مواد مخدر شیمیایی تولید شده که مصرف آن آثار و تبعات زیان‌باری برای مصرف‌کننده دارد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر به خاطر برخی از باورهای غلط استفاده از مواد مخدر شیمیایی در زنان افزایش داشته است، تصریح کرد: با توجه به برخی از ویژگی‌های موجود در جامعه مثل حرکت به سمت چاقی به دلیل نوع غذاهای مصرفی و عدم تحرک، برخی مردم برای کاهش وزن به دنبال راهکارهای غلط هستند.

رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر اینکه لاغری با شیشه، شعار دروغین مافیای مواد مخدر است، گفت: متأسفانه فروشندگان مواد مخدر برای سودجویی در تبلیغات خود، جوانان را به بهانه کاهش وزن سریع نسبت به مصرف شیشه و دیگر مواد مخدر تشویق می‌کنند.

یزدان‌پناه، تعجیل و عجله را از مشکلات بسیاری از جامعه برشمرد و تصریح کرد: بر همین اساس، برخی جوانان برای کسب لاغری در زمان کوتاه از شیشه استفاده می‌کنند، در حالی که از آثار زیان‌بار آن بی‌اطلاع هستند.

وی بروز رفتارهای خشونت آمیز، اضطراب، بی‌خوابی همراه با کاهش وزن، افزایش فشار خون، مشکلات تنفسی، بی اشتهایی، روان پریشی، اختلالات خلقی را از آثار سوء مصرف مواد مخدر صنعتی برشمرد.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه تبعات مصرف مواد مخدر صنعتی به مراتب بیشتر از تبعات چاقی است، گفت: نداشتن اطلاعات لازم از پیامدهای مخرب مواد صنعتی، علت اصلی گرایش برخی از افراد به این مواد برای لاغری است و طبیعتاً عدم شناخت می‌تواند آنان را به راحتی در دام اعتیاد بیندازد.

وی مجدداً با تاکید بر اینکه مصرف مواد مخدر صنعتی عوارض جبران‌ناپذیر زیادی دارد، یادآور شد: مصرف این مواد موقعیت اجتماعی فرد و سلامت روحی و روانی او را به خطر می‌اندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha