چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 40416
سلامت نیوز: کارشناس ارشد روانشناسی عمومی گفت: رشد انسان از زمان لقاح آغاز می شود و ما با وجود وقوف به این واقعیت سن افراد را از لحظه تولد آنها حساب می کنیم شاید به این خاطر که وقایع پیش از تولد را مهم نمی دانیم.

متین السادات نصری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:‌دوران پیش از تولد نیز دوره ای از زندگی انسان محسوب می شود که در آن دوران نیز جنین دیگر موجود مستقل و شناوری در رحم مادر نیست بلکه رابطه ای را با مادرش آغاز می کند که بر اساس نیاز وابستگی اوست.

کارشناس ارشد روانشناسی عمومی ادامه داد: بین سیستم عصبی نوزاد و مادر هیچ رابطه مستقیمی وجود ندارد با این حال حالت عاطفی مادر ممکن است به طور غیر مستقیم در عملکرد فیزیولوژیکی فرزندش تاثیر بگذارد هنگامی که مادر از لحاظ عاطفی برانگیخته می شود واکنش های فیزیولوژیکی مختلفی بروز می کند که در فرآیندهای فیزیولوژیکی جنین تاثیر می گذارد.

وی اظهارداشت: محیط پیش از تولد نوزادان با یکدیگر متفاوت است و فشارهایی که بر یک نوزاد وارد می شود احتمالا با فشارهایی که نوزاد دیگر در معرض آن است فرق می کند.

نصری افزود:‌وضعیت بدنی و عاطفی مادر و محیطی که مادر در نتیجه وضعیت بدنی و عاطفیش پیش از تولد برای فرزندش مهیا می کند در دوره رشد جنینی و متعاقب آن در سلامت و سازگاری کودک تاثیر مهم دارد.

کارشناس ارشد روانشناسی عمومی خاطر نشان کرد: حرکات بدنی جنین هنگامی که مادرانشان تحت فشار عصبی بوده اند صدهابار بیشتر است. فشار عاطفی مادر باردار در طولانی مدت نتایج مداومی برای کودک به دنبال خواهد داشت که باعث می شود جنین پیش از موعد به دنیا آید کم وزن باشد بیش از حد فعال ، تحریک پذیر، ناآرام، مشکلاتی از قبیل بدغذایی و نیاز شدید به آغوش گرفته شدن داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha