سلامت نیوز:  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: موتورسیکلت ها مشکلی جدی شهر تهران هستند که تنها با اقدامات سلبی نمی توان این معضل را برطرف کرد و باید اقداماتی اساسی مانند خارج کردن موتورسیکلت های بنزینی و جایگزین کردن موتورسیکلت های برقی محقق شود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه تولید آلودگی هوا در هر موتورسیکلت به اندازه چندین خودرو است و موتورسیکلت ها عامل 50 درصد آلودگی صوتی شهر نیز هستند، با این وجود شاهد افزایش روز افزون تعداد موتورسیکلت ها هستیم و مشکلات و معضلات ناشی از تردد موتورسیکلت ها در شهر فراگیر تر می شود.

وی با تاکید براینکه برای حل این معضل بیش از هر چیز نیازمند نظم و ایمن سازی هستیم گفت: اقدامات خوبی برای ساماندهی تردد موتورسیکلت ها در شهر توسط پلیس راهور صورت گرفته و مدیریت شهری نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته است اما در مجموع برای حل این معضل نیازمند تحقق اقدامات اساسی هستیم و اقدامات سلبی به تنهایی نمی تواند مشکل گشا باشد.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: موتورسیکلت ها علاوه بر اینکه نقش به سزایی در آلودگی هوا و آلودگی صوتی شهر دارند، سطح ایمنی در شهر را به شدت کاهش می دهند، چنانچه بخش قابل توجهی از کشته ها و مجروحین در تصادفات رانندگی را موتورسواران تشکیل می دهند.

وی با تاکید براینکه بسیاری از تصادفات و سوانح در پایتخت ناشی از بی توجهی موتورسیکلت سواران است گفت: ساماندهی موتورسیکلت ها یک ضرورت است که به موازات این مهم در صورت جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورسیکلت های بنزینی و با توجه به شتاب مناسب تر آنها، شاهد کاهش تصادفات مرگبار خواهیم بود. همچنین به شدت از میزان تولید آلاینده های هوا و آلودگی صوتی توسط موتورسیکلت ها کاسته خواهد شد.

تشکری هاشمی گفت: جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورهای بنزینی از مهمترین اقداماتی است که در برنامه های سال 91 پیشنهاد آن را مطرح کرده ایم و امیدواریم این مهم به اجرایی شود.

وی افزود: اکثر موتورسیکلت ها در محدوده مرکزی شهر تردد می کنند، این در حالی است که برای کاهش ترافیک و آلودگی های زیست محیطی در محدوده مرکزی شهر، محدودیت هایی را برای تردد خودروها اعمال کرده ایم اما موتورسیکلت ها که سهم قابل توجه ای در تولید آلودگی صوتی و آلودگی هوا، سنگین شدن ترافیک، بروز تصادفات و کاهش ایمنی معابر دارند بدون هیچ قاعده و قانونی به راحتی در این محدوده تردد می کنند.

تشکری خاطر نشان کرد: متاسفانه حتی ابتدایی ترین قوانین مانند معاینه فنی نیز درمورد موتورسیکلت ها، مورد توجه قرار نمی گیرد. این درحالیست که براساس مواد 4 و 5 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا مصوب سال 74 مجلس شورای اسلامی باید کلیه وسایل نقلیه موتوری گواهینامه معاینه فنی دریافت کنند تا میزان تولید آلایندگی آنها بیش از حد مجاز نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha