سلامت نیوز :  یك روانشناس بالینی گفت: میزان و مدت زمان مصرف دارو در بیماران مبتلا به اسكیزوفرنیا یكسان نیست و برحسب شدت علایم، سن و وجود همزمان سایر بیماری های جسمی متفاوت است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، شمس الدین كهانی افزود: برای درمان بیماری اسكیزوفرنیا مقدار مشخصی دارو نیاز است اما با افزایش مقدار دارو، اثر درمانی آن افزایش نمی یابد.

وی اضافه كرد: با آغاز مصرف دارو، حدود یك و نیم ماه وقت لازم است تا بهبودی لازم حاصل شود و تا سه ماه به حداكثر اثر درمانی خود برسد.

كهانی با بیان اینكه در قطع یا كم كردن مقدار داروهای تجویز شده نباید تعجیل كرد، گفت: در صورتی كه بیمار اولین بار با حمله حاد بیماری مواجه شده باشد معمولا مصرف داروها 12 ماه ادامه می یابد ولی از آن جایی كه در اغلب موارد این بیماری طولانی است، بیشتر بیماران دارو را به مدت طولانی نیز ادامه می دهند.

این روانشناس بالینی تصریح كرد اما پس از كنترل مرحله حاد بیماری، پزشك سعی می كند، مقدار آن را كم كند و به حداقل مقدار موثر كاهش دهد.

كهانی ادامه داد: البته آن حداقل داروی لازم نیز باید به مدت طولانی برای پیشگیری از عود بیماری ادامه یابد.

وی با بیان اینكه عامل بیماری اسكیزوفرنیا اختلال در عملكرد سیستم اعصاب انسان به ویژه مغز است، افزود: علاوه بر ارث، عوامل دیگری ازجمله صدمات زایمانی، عفونت های دوران حاملگی، سوء تغذیه و فشارهای روحی در بروز این بیماری تاثیر گذار است.

كهانی ادامه داد: در فرد مبتلا به اسكیزوفرنیا، فعالیت ذهنی و روانی فرد دستخوش تغییر می شود و در مرحله حاد بیماری، فرد فعالیت های هیجانی، رفتاری و فكری عملكرد طبیعی خود را از دست می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha