سلامت نیوز : كارشناس مسوول تغذیه مركز بهداشت استان یزد گفت: نوع سفید گریپ فروت می‌تواند در دفع عفونت‌ها موثر باشد و نوع صورتی آن خواص ضدسرطانی بسیار خوبی دارد.

به گزارش سلامت نیوز ، یوسف نقیایی در گفت‌وگو با ایسنا ، گفت: گریپ فروت در گروه میوه‌ها قرار دارد و مانند میوه‌جات حاوی فواید بسیار خوب و موثری در سلامتی افراد می باشد.

وی ادامه داد: مهمترین تركیبات موجود در این میوه، وجود ویتامین C بالای آن یعنی 40 میلی گرم در هر 100 گرم است كه موجب می‌شود تا نقش آنتی اكسیدانی خوبی داشته باشد و از بروز برخی سرطانها بخصوص سرطان پروستات پیشگیری نماید.

وی افزود: همچنین بتاكاروتن موجود در این میوه به مقدار قابل توجهی حدود 13 میكروگرم است كه علاوه بر اینكه می تواند ویتامین A موجود در بدن را تامین نماید، در كنار ویتامین ‍C و B نقش آنتی اكسیدانی خود را ایفا كند.

وی ادامه داد: این میوه به دلیل وجود انواع اسیدهای آلی می‌تواند در جذب آهن نقش موثری داشته باشد و از آنجایی كه فولات خوبی دارد در خون سازی نیز موثر است.

نقیایی گفت: گریپ فروت عمدتا در دو رنگ سفید و صورتی وجود دارد كه مصرف هر دو رنگ آن توصیه می‌شود چرا كه مواد موجود در این دو رنگ متفاوت است و هر كدام می‌تواند برای سلامت موثر باشد. به عنوان مثال نوع سفید آن می تواند در دفع عفونت ها موثر باشد و نوع صورتی آن خواص ضدسرطانی بسیار خوبی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha