سالمندان باید روزانه حداقل 5 سهم میوه و سبزی سهم مصرف کنند.

سلامت نیوز: سالمندان باید روزانه حداقل 5 سهم میوه و سبزی سهم مصرف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دكتر پریسا ترابی، كارشناس تغذیه اظهار داشت: رژیم غذایی این افراد باید حاوی مقادیر مناسبی روی (ZN) مانند جگر، عدس، نخود سبز، نان گندم كامل مانند سنگك، گوشت و لبنیات باشد.

وی خوردن روزانه 1 تا 5/1 لیتر مایعات (آب ، شیر، چای، دوغ، آب میوه طبیعی) قبل از ایجاد احساس تشنگی را در سالمندان ضروری دانست و گفت: لازم است از گروه نان و غلات مانند نان، برنج و ماكارونی به مقدار بیشتر استفاده شود. سالمندان لاغر باید در هر وعده غذایی یكی از انواع نان و غلات یا سیب زمینی را مصرف كنند.

این كارشناس تغذیه با تأكید بر این كه میوه ها به عنوان میان وعده باید حتما" به طور مرتب و روزانه مورد استفاده قرار گیرد، افزود: سالمندان باید روزانه حداقل 5 سهم میوه و سبزی سهم مصرف کنند و در صورت مشكلات گوارشی و دندانی می توان میوه ها را به صورت پخته مصرف كرد.

دكتر ترابی خاطرنشان كرد: میزان مصرف میوه و سبزی نباید به حدی زیاد باشد كه سبب كاهش اشتها و یا مشكلات گوارشی شود. همچنین در این گروه از سالمندان به خصوص در صورت وجود مشكلات دندانی و گوارشی بهتر است سبزی ها به شكل پخته همراه با كمی روغن زیتون و یا انواع پنیر برای هضم راحت تر و انرژی بیشتر و میوه ها به شكل كمپوت مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha