دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹

یک جرم‌شناس گفت: «کودک آزاری باعث ایجاد زمینه‌ها و پیچیدگیهای روحی و روانی در کودکان شده که آثار منفی آن در آینده بروز می‌کند.»

سلامت نیوز: یک جرم‌شناس گفت: «کودک آزاری باعث ایجاد زمینه‌ها و پیچیدگیهای روحی و روانی در کودکان شده که آثار منفی آن در آینده بروز می‌کند.»

دکتر محمد علی نجفی توانا افزود: «کودکان برای تامین حقوق فطری و طبیعی خود نیازمند تربیت، تغذیه و آموزش هستند. براساس استانداردهای بین المللی هرگونه افراط و تفریط و یا تعرض و نقصانی که سلامت جسمی و روانی کودک را به خطر بیندازد، از سوی مجریان قانون قابل تعقیب و پیگیری است.»

وی افزود: «مواردی چون، فقر، اعتیاد و طلاق، توانایی والدین را در تربیت فرزندان به حداقل می‌رساند. بر همین اساس در بسیاری از کشورهای پیشرفته در چنین مواردی که سلامت کودک از لحاظ روانی و جسمی به خطر می‌افتد، حق ولایت و حضانت از والدین سلب و به مراکز عمومی و خصوصی تحت نظر دولت داده می‌شود.»

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: «متاسفانه هنوز در برخی خانواده‌ها تنبیه بدنی بهترین شیوه تربیتی است که در این زمینه باید از سوی نهادهای مسئول و رسانه‌ها در جامعه فرهنگسازی شود. در ایران هرچند با قوانین کاملاً به روز و کارآمدی در مبارزه با این جرایم روبه‌رو نیستیم اما به شرط ارتقای سطح فرهنگی خانواده‌ها با اجرای کامل و صحیح این قوانین هم می‌توان از کودک‌آزاری جلوگیری کرد.»

نجفی توانا تاکید کرد: «ضرب و جرح و آزار و اذیت بدنی در طفل ایجاد زمینه‌ها و پیچیدگی‌های روحی و روانی می‌کند. به گونه‌ای که آثار منفی آن در آینده وی تأثیرگذار خواهد بود. اغلب مجرمان خشن در جریان بازجوئی‌ها ادعا می‌کنند که در کودکی در محیطی پر از خشونت بزرگ شده‌اند.»

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha