عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که هم‌اکنون علت اصلی بدهی بیمه تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها٬ سیکل معیوب پرداخت بدهی میان وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی و این سازمان است٬ گفت: مسئولان اگر خواستار حل مشکلات هستند٬ نخست باید اقدام به برنامه‌ریزی و ایجاد ساختار مناسب برای این دو سازمان کنند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که هم‌اکنون علت اصلی بدهی بیمه تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها٬ سیکل معیوب پرداخت بدهی میان وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی و این سازمان است٬ گفت: مسئولان اگر خواستار حل مشکلات هستند٬ نخست باید اقدام به برنامه‌ریزی و ایجاد ساختار مناسب برای این دو سازمان کنند.

حسین حسنی‌بافرانی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به اظهارات رئیس انجمن داروسازان مبنی‌بر مبنی‌بر دریافت نقدی هزینه نسخه‌های بیمه تأمین اجتماعی به‌علت پرداخت نکردن بدهی‌ها از سوی این سازمان٬ افزود: اظهارات یک مسئول در چارت سازمانی به‌عنوان رئیس انجمن هیچ وجهه قانونی ندارد٬ از این‌رو اگر می‌خواهند اقدامی مؤثری انجام دهند باید به شکایت خود را به سازمان غذا و دارو ارجاع دهند.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که هم‌اکنون علت اصلی بدهی بیمه تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها٬ سیکل معیوب پرداخت بدهی میان وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی و این سازمان است٬ گفت: مسئول اگر خواستار حل مشکلات و پرداخت بدهی میان این سازمان‌ها هستند٬ نخست باید اقدام به برنامه‌ریزی و ایجاد ساختار مناسب برای این دو سازمان کنند.

وی با تأکید بر این که دریافت نقدی هزینه نسخه‌های بیمه تأمین اجتماعی اقدامی غیرکارشناسی و نامناسب است٬ یاد‌آور شد: مجلس در چند سال اخیر اقدامات زیادی مانند اختصاص یارانه دارو برای حمایت و ایجاد ثبات در این بخش انجام داده است٬ حال داروخانه‌ها به چه علتی می‌خواهند آرامش بازار دارو و بخش سلامت را بر هم‌بزنند.

این نماینده مجلس هشتم٬ با اعلام این که مشکلات  و اختلافات میان سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی٬ آتش زیر خاکستر است٬ تصریح کرد: مجلس باید به‌جای استیضاح وزیر تعاون٬ کار و رفاه‌اجتماعی برای حل اختلافات این دو سازمان چاره‌ای بیاندیشد.

حسنی‌بافرانی با تأکید بر این که به‌طور حتم دود اختلافات وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی به‌چشم مردم و بیماران می‌رود٬ گفت: مسئولان باید هر چه سریع‌تر برای حل این مشکلات و اختلافات برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با اشاره به تبعات پیرامون دریافت نقدی هزینه نسخه‌های بیمه تأمین اجتماعی٬ توضیح داد: هم‌اکنون افزون‌بر ۳۳ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند٬ حال در صورتی که این اقدام از سوی داروخانه‌ها عملیاتی شود هرج و مرج در حوزه بهداشت و درمان حاکم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha