دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 47238
سلامت نیوز :دکتر محمد حسین نیکنام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: پیشرفت های پزشکی موضوعات تازه ای را با خود به همراه دارد. در تحقیقات ژنتیکی، دستکاری ژنتیکی ضمن ارائه فرصت برای درمان مادرزادی و تشخیص زودرس برخی بیماری ها، مخاطراتی نیز به همراه دارد.

وی اظهار داشت: این مخاطرات نیاز به هدایت دارد و اگر این هدایت و کنترل صورت نگیرد دستکاری های ژنتیکی می تواند مشکلات و خطراتی ایجاد کند.این متخصص ایمونولوژی گفت: در پزشکی و رشته های مرتبط با آن اعم از تحقیقات، آموزش و بالین باید مراقبت های اخلاقی وجود داشته باشد تا امور در راه تعالی انسان پیش برود، زیرا رشد علم به تنهایی خطر آفرین است.وی ادامه داد: البته اخلاق باید در همه علوم وجود داشته باشد ولی در پزشکی جنبه های اخلاقی اهمیت بالاتری دارد.
وی افزود: در خصوص خطاهای پزشکی نیز نوع برخورد با خاطی، بیمار و نحوه اطلاع رسانی به او در خصوص این خطاها مهم است که باید مورد توجه دست اندرکاران نظام سلامت قرار گیرد.

ارائه 50 پانل در یازدهمین کنگره ایمونولوژی

از بین 1300 مقاله واصله به یازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی 160 مقاله در 50 پانل و یا به صورت پوستر مطرح شد.دکتر عیسی صالحی نیزضمن بیان این مطلب، گفت: یازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی از 7 تا 10 اردیبهشت با شرکت دانشجویان و محققان رشته ایمونولوژی و رشته های مرتبط در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.وی افزود: ایرانیان خارج از کشور و استادان خارجی غیرایرانی و استادان داخلی در این کنگره فرصت یافتند با هم در ارتباط نزدیک باشند و به تضارب آرا بپردارند.به گفته صالحی دراین کنگره شرکت کنندگانی از کشورهای امریکا، انگلیس، اتریش، سوئد، هلند و ژاپن حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha