چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۳
کد خبر: 47401

«سیزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی» با محوریت (تحول و نوسازی در نظام آموزش علوم پزشکی) همراه با «پنجمین جشنواره آموزشی شهید مطهری» با شعار (تحول و نوآوری در آموزش پزشکی) در تاریخ ۱۱ لغایت ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران برگزار می‌گردد.

سلامت نیوز :  «سیزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی» با محوریت (تحول و نوسازی در نظام آموزش علوم پزشکی) همراه با «پنجمین جشنواره آموزشی شهید مطهری» با شعار (تحول و نوآوری در آموزش پزشکی) در تاریخ ۱۱ لغایت ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران برگزار می‌گردد.
همایش چهار روزه آموزش علوم پزشکی شهید مطهری با حضور ۲۵۰۰نفر از جمله اساتید و صاحب نظران بنام حوزه علوم پزشکی در ساری آغاز به کار کرد. دکتر محمد علی محققی، رییس جشنواره علوم پزشکی شهید مطهری مازندران در خصوص این همایش اظهار داشت: جشنواره آموزشی شهید مطهری در علوم پزشکی محصولی از تلاشهای برجسته‌ای است که با مضامین علمی-آموزشی از یک سو و فرهنگی و تربیتی از سویی دیگر در مجامعه علمی و دانشگاهی کشور برگزار می‌شود. وی با گرامیداشت مقام معلم و جایگاه استاد مطهری تصریح کرد: تبدیل افکار آرام و اندیشه‌های اساتید و دانشجویان به مجموعه‌های اجرایی و آموزشی در قالب فرایندهای آموزشی و انتخاب نخبهترین آن‌ها، هدف اصلی و موضوع ناب و با ارزش جشنواره علوم پزشکی کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ این تحول باید بر پایه‌های جهاد علمی، استقلال، خودباوری و هویت ملی، عزت و سربلندی، درک عمیق از نیازهای ملی، استفاده جامع از ظرفیت هاف استعداد‌ها و خلاقیت‌های جوانان و دانشگاهیان بر اساس الگوی مستقل ایرانی و اسلامی برخواسته از معنویات، ارزش‌ها و نیازهای کشور باشد.

حضور ۲۵۰۰نفر در همایش آموزش پزشکی کشور
در این همایش دکتر آزاد بخت، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، این همایش را بزرگ و پر اهمیت عنوان کرد و افزود: از محورهای برگزاری این جشنواره، انتخاب فرایندهای بر‌تر بوده است که در این میان از ۵۹ فرایند بر‌تر، ۲فرایند از دانشگاه علوم پزشکی مازندران انتخاب شده است. بزرگداشت و قدردانی از ۳استاد کشور از نظر آموزشی، اخلاقی و فرهنگی به مناسبت جشنواره شهید مطهری، انتشار کتاب در زمینه فرایندهای بر‌تر و سخنرانی صاحبان فرایندهای بر‌تر در ضمن برگزاری این همایش انجام شود.

دبیر علمی همایش آموزش پزشکی:
دکتر حسینی مهر، دبیر علمی این همایش در ادامه جشنواره گفت: ۱۵پانل در این همایش ارائه می‌شود که اعضای این پانل‌ها، صاحب نظران کشوری هستند، همچنین در این همایش معاون آموزشی، معاونان ستادی وزارت بهداشت، استاندار و نماینده ولی فقیه حضور خواهند داشت. در این جشنواره ۴روزه، ۱۴ کارگاه آموزشی، ۱۵ پانل، ۵۰ سخنرانی، ۱۵۰۰مقاله و ۱۱۹۶پوس‌تر ارائه می‌شود. قابل ذکر است که ۱۹ درصد مقالات هم مردود شده‌اند که این بیانگر توجه و دقت داوران است.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
دکتر محمد مهدی ناصحی در این رابطه گفت: به یقین تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ و رسیدن به اهداف نقشه جامع علمی کشور در حوزه سلامت در گروی تربیت نیروهای خلاق، کار آمد و مجرب برخوردار ی از فضایل ممتاز انسانی در سایه تعالیم متعالی اسلام است. وی در ادامه یاد آور شد: پرداختن به آموزش علوم پزشکی با شناختن به هدف دقیق موضوع و شیوه‌های موثر آموزش، در همه شعون، جایگاه‌ها و استقرار، روشمند شدن آن‌ها در نظام آموزشی، قدم هوشنمدی در پیشرفت ایران است. رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص نتایج این همایش گفت: امیدوارم این همایش با شکوه به حصول همه اهداف تعیین شده‌اش توفیق یابد و نتایج آن در اعتلای آموزش پزشکی موثر است. ناصحی در پایان خاطر نشان کرد: از حمایت‌های وزارت بهداشت، معاونت آموزشی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی مازندران که با کوشش فراوان این همایش را ممکن ساخته‌اند، سپس گزارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha