دانشمندان آمریکایی با متوسل شدن به آزمایشات DNA به دنبال درک این موضوع هستند که چکونه یک آفت کرم شکل سیب زمینی به سطح وسیعی از مزارع این کشور راه یافته و ورشکستگی سب زمینی کاران این کشور را در بازارهای خارجی به همراه داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، اخیرا نوعی آفت کشاورزی محصول سیب زمینی، به شیوه ای ناشناخته وارد مزارع زیر کشت این محصول در آمریکا شده و ضمن وارد آوردن خسارات فراوان به این مزارع، بخش وسیعی از بازار خارجی این کشور را نیز فلج کرده است.

این مساله تا به آن حد بحرانی بوده است که دانشمندان آزمایشگاه کرم شناسی وزارت کشاورزی آمریکا نیز وارد عمل شده و به مقایسه DNA کرم های کیست سیب زمینی های آلوده که در آوریل سال 2006 در جنوب شرق آیداهو کشف شدند، پرداخته اند.

آنها زمانی که متوجه شدند این نمونه ها با نمونه های DNA کشف شده در مزارع سیب زمینی نظیر یورک انگلیس، انگلیس و هلند مشابه بوده اند پی به سرنخ هایی در خصوص چگونگی ورود آنها به خاک آمریکا بردند.

بر اساس گزارش casperstartribune ، گفته می شود که اپیدمی روی داده در آیداهو، نخستین کیست سیب زمینی کشف شده در آمریکا باشد.

تحقیقات دانشمندان آمریکایی در زمینه بررسی DNA این کرم ها با هزینه تحقیقاتی هنگفت 11 میلیون پوندی همراه بوده است تا شاید بدین وسیله نسل این آفت از مزارع وسیع آمریکا ریشه کن شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha