یک سیب زمینی متوسط ۱۵ درصد از مقدار توصیه شده روزانه پتاسیم دارد، در حالی که نان سبوس دار فقط سه درصد دارد.

به جای نان و برنج «سیب‌زمینی» بخورید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین به نقل از دیلی میل، به گفته محققان مرکز پزشکی Montefiore در نیویورک، انتخاب برنج به جای سیب زمینی می‌تواند باعث کمبود مواد مغذی ارزشمند شود. مقایسه دقیق مواد مغذی در وعده‌های غذایی نشان داد که تعویض وعده‌های نان و برنج با سیب زمینی دو بار در روز می‌تواند سطح پتاسیم را تا ۲۱ درصد، ویتامین C را تا ۱۱ درصد و فیبر را تا ۱۰ درصد افزایش دهد که می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

داده‌ها نشان می‌دهد که حدود ۹۵ درصد از بزرگسالان در آمریکا نیازهای توصیه شده برای فیبر را که برای عملکرد سالم دستگاه گوارشی نیاز است، رعایت نمی‌کنند. در همین حال، طبق گزارش مجله آمریکایی تغذیه بالینی، ۹۸ درصد به اندازه کافی پتاسیم دریافت نمی‌کنند که ماده معدنی مهم برای انقباض عضلات و فشار خون است.

دکتر کیت تی آیوب متخصص تغذیه اطفال در بیمارستان و مرکز پزشکی مونته فیوره نیویورک می‌گوید که یک سیب زمینی متوسط دارای پتاسیم، ویتامین C و فیبر بیشتری نسبت به نان گندم کامل یا برنج سفید است. کربوهیدرات‌ها «قابل تعویض نیستند» و «میزان ویتامین و مواد مغذی بسیار متفاوتی» دارند. به گزارش «اطلاعات آنلاین» این مطالعه که در ژورنال Frontiers in Nutrition منتشر شد، نشان داد که یک سیب زمینی متوسط ۱۵ درصد از مقدار توصیه شده روزانه پتاسیم دارد، در حالی که نان سبوس دار فقط سه درصد دارد.

وی می‌گوید: این نکته که همه غذاهای کربوهیدراتی دارای ما به ازا هستند، وسوسه‌انگیز است، اما این غذاها به دلایلی در گروه‌های غذایی مختلف دسته‌بندی می‌شوند. او توصیه می‌کند که فقط سیب زمینی مصرف نکنید و مصرف متنوع سبزیجات نشاسته‌ای را در رژیم غذایی خود مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha