پتاسیم یک ماده معدنی ضروری است که نقش محوری در سلامت کلی بدن و همچنین نقش مهمی در حفظ عملکرد مناسب قلب، عضلات، اعصاب و متعادل کردن سطح مایعات در بدن دارد.

با ۷ غذای سرشار از پتاسیم آشنا شوید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، مصرف غذاهای غنی از پتاسیم به بهبود فشار خون و سلامت قلب کمک می‌کند، زیرا نقش مهمی در حفظ تعادل الکترولیت‌ها در بدن دارد. پتاسیم با اثرات فشار خون مقابله می کند، باعث اتساع عروق می‌شود و از تنظیم تعادل مایعات حمایت می‌کند. پتاسیم به شل شدن دیواره رگ‌های خونی، کاهش مقاومت در شریان‌ها و تسهیل جریان خون روان‌تر و در نهایت به کاهش فشار خون کمک می‌کند. در این مطلب به هفت غذای غنی از پتاسیم اشاره شده است.

موز

موز به عنوان میوه‌ای حاوی پتاسیم شناخته شده است. یک موز متوسط می‌تواند حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلی گرم پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین کند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین علاوه بر خوشمزه بودن منبع خوبی از پتاسیم است. یک سیب زمینی شیرین با اندازه متوسط تقریبا ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد.

پرتقال و آب پرتقال

پرتقال و آب پرتقال سرشار از پتاسیم هستند. یک پرتقال متوسط معمولا حدود ۲۳۰ میلی گرم پتاسیم دارد.

اسفناج

سبزیجات برگ‌دار، به ویژه اسفناج، منابع عالی پتاسیم هستند. یک فنجان اسفناج پخته شده می‌تواند حاوی بیش از ۸۰۰ میلی گرم پتاسیم باشد.

سیب زمینی

سیب زمینی چه پخته یا آب پز منبع خوبی از پتاسیم است. یک سیب زمینی متوسط پخته شده با پوست می‌تواند حدود ۹۰۰ میلی گرم پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین کند.

آووکادو

آووکادو میوه‌ای مغذی است که حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم است. یک آووکادوی متوسط می‌تواند حدود ۷۰۰ میلی گرم پتاسیم داشته باشد.

ماهی‌ها (سالمون)

در میان ماهی‌ها، سالمون منبع قابل توجهی از پتاسیم است. یک وعده حدود ۹۰ گرمی از ماهی سالمون پخته شده می‌تواند تقریبا ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلی گرم پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha