چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 48074

۱۱۵۰ میلیارد تومانی که ازسوی دولت به وزارت راه و ترابری داده شد باید صرف کمک به مردم در مورد هزینه‌های سلامت می‌شد از همین رو من این جابه جایی را به نفع مردم نمی‌دانم.

کسری بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی وزارت بهداشت
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان از کسری بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی وزارت بهداشت در سال ۹۱ خبرداد.

"محمدرضا رضایی کوچی" در گفتگو با ایلنا با اشاره به رشد ۲۹ درصدی بودجه وزارت بهداشت در سال ۹۱ گفت: وزارت بهداشت درسال گذشته با ۲۷۰۰میلیارد تومان کسری بودجه روبه رو بود که پیش بینی می‌شودبا توجه به حذف یارانه‌ها از حامل های انرژی و نرخ تورم این کسری بودجه در سال ۹۱ نیزهمچنان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت باید سه‌هزار میلیارد تومان از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را به وزارت بهداشت پرداخت کند افزود: حدود ۲ هزار میلیارد تومان از این مبلغ باید به وزارت بهداشت پرداخت می‌شد اما ۱۱۵۰ میلیارد تومان ازآن دراختیار وزارت راه و ترابری قرار گرفت. رضایی کوچی افزود: این درحالی است که براساس بند ب ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه باید سهم مردم از هزینه‌های سلامت کاهش یابد و به حدود ۳۰ درصد برسد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تاکیدبراینکه اختصاص سه هزارمیلیارد تومان به حوزه سلامت نیزدرهمین راستا پیش بینی شده بودافزود: بایدتلاش کنیم هزینه‌های سلامت را كه بردوش مردم است کاهش دهیم زیرا۵۴درصدازاین هزینه‌ها رامردم می‌دهند. وی تصریح کرد: ۱۱۵۰ میلیارد تومانی که ازسوی دولت به وزارت راه و ترابری داده شد باید صرف کمک به مردم در مورد هزینه‌های سلامت می‌شد از همین رو من این جابه جایی را به نفع مردم نمی‌دانم.

رضایی کوچی در پاسخ به این سوال که کمیسیون بهداشت و درمان برای بازپس گیری ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار وزارت بهداشت از دولت چه اقدامی خواهد کرد گفت: کمیسیون بهداشت پی گیری‌های لازم را خواهد کرد و تا کنون مکاتبات وتذکرهای لازم را انجام داده است. وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این پی گیری‌ها به نتیجه نرسد از طریق مراجع حقوقی و قضایی این امر را دنبال خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha