دوشنبه ۴ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4828

گروهی از دانشمندان سوئیسی برای اولین بار موفق شدند با استفاده از مولکول مسئول مرگ سلولهای تولیدکننده انسولین، دیابت نوع دو را بطور قطعی درمان کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان دانشگاه زوریخ به سرپرستی "مارک دوناث" مولکولی را شناسایی کردند که مسئول مرگ سلولهایی است که در پانکراس انسولین تولید می کنند. این مولکول "اینترلوکین - یک بتا " نام دارد.

این دانشمندان براساس این مولکول، فعالیت اصلی که منجر به بلوکه کردن و توقف مولکول "اینترلوکین - یک بتا" می شود را بدون بروزهیچ عارضه جانبی آزمایش کردند. در این روش برای اولین بار توقف کامل روند بیماری دیابت نوع دو امکانپذیر شد.

در این خصوص پروفسور دوناث که نتایج این آزمایش موفقیت آمیز را در مجله "New England Journal of Medicine" منتشر کرده است، اظهار داشت : "با موفقیت در توقف کامل این بیماری، مشکلات و عوارض جانبی دیابت نوع دو از جمله مشکلات قلبی نیز برطرف می شود. این بدان معنی است که افرادی که از این نوع دیابت رنج می برند می توانند امیدهای جدیدی در درمان قطعی این بیماری بدست آورند."
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجید ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    مطالب شما بسیار عالی بود
  • سید علی حسینی ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    0 0
    بنده دیابت نوع دو حدود 140 ناشتا و 220 دو ساعت بعد غذا دارم بیشترین عامل استرس در خودم دیدم و عضلاتم را استرس تحلیل برده استرس است که مرگ زود هنگام به این سلول ها می دهد و مانع فعالیت و کارایی این سلول ها می شود و بیشتر افراد ی که سندرم رده تحریک پذیر دارند دیابت و استرس همزمان دارند (ibs) بیماری مرموز و متقلب