شورای وزیران کشاورزی اروپا قانون جدیدی درخصوص استفاده از ارگانیسم اصلاح ژنتیکی شده تا سقف 9/0 درصد در محصولات غذایی با مارکهای اروپایی تصویب کرد.

استفاده از ارگانیسم اصلاح ژنتیکی تا سقف 9/0 در محصولات اروپایی تصویب شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، این قانون در شرایطی تصویب شد که کشورهای ایتالیا، بلژیک، یونان و مجارستان با حداکثر 1/0 درصد استفاده از مواد اصلاح ژنتیکی شده موافق بودند که این میزان برای حداقل بکارگیری از این مواد برای محصولات غذایی اروپایی به تصویب رسید.

بر اساس این تصمیم شرکتهای تولید کننده محصولات بیولوژیکی با مارک اروپایی می توانند از سال 2009 در تولیدات خود حداکثر 9/0 و حداقل 1/0 درصد از اصلاح ژنتیکی استفاده کنند.

بر اساس گزارش آنسا، مارین فیشر بوئل کمیسر اتحایه اروپا در این خصوص اظهار داشت: "به اعتقاد ما این یک توافق عالی است که به مصرف کنندگان برای شناسایی آسانتر محصولات بیولوژیکی کمک می کند چرا که در محصولات اروپایی تاکنون میزان استفاده از این مواد درج نمی شد."

بنابراین گزارش، این اقدام درپی استقبال شهروندان اروپایی از محصولات بیولوژیکی اصلاح ژنتیکی شده ای  که ازخارج از مرزهای اروپا به کشورهای اتحادیه وارد می شود، انجام شد. از جمله این محصولات می تواند به گندم ، ذرت و سویا اشاره کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha