به گفته پژوهشگران کارکردن در دفا‌تر باز برای مغز ما بد است و می‌تواند بهره وری ما را نیز کاهش دهد.

سلامت نیوز :  مطالعه تازه‌ای نتیجه گیری کرده است که عجله و شلوغی دفا‌تر کاری مدرن می‌تواند بهزیستی کارمندان را تا ۳۲ درصد پایین آورده و بهره وری آن‌ها را تا ۱۵ درصد کاهش دهد. پژوهشگران دریافتند که دفا‌تر باز سبب کنش‌های ناخواسته در مغز کارمندان شده و می‌تواند مانع انجام کارهایی گردد که در دست انجام دارند. دفا‌تر باز اولین بار در دهه ۱۹۵۰ مطرح شدند و توانستند به سرعت به روش رایجی برای طراحی دفا‌تر تبدیل شوند. دانشمندان این مطالعه همچنین ادعا کردند که داشتن می‌زهای کار خالی و بدون تزیین‌های شخصی نیز می‌تواند به کوچک‌تر شدن مغز کارمندان منتهی شود. این یافته‌ها در برنامه‌ای که برای کانال چهار بریتانیا با عنوان زندگی سری ساختمان‌ها تهیه شده مطرح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ در این برنامه در یک آزمایش عصب‌شناسی مجری برنامه، تام دایکهف، یک مهندس معمار، کلاهی را بر سر گذاشت که در حال انجام کار در یک دفتر باز امواج مغزی وی را اندازه گیری می‌کرد. آزمایش موردهای پیاپی پرشماری از حواس پرتی را نشان داد. دکتر جک لویس عصب‌شناس و رهبر این پژوهش گفت: دفا‌تر باز به این دلیل طراحی شده بودن که تصور می‌شد باعث تعامل بیشتر و آزادانه‌تر و ترویج تفکرهای خلاقانه می‌شود. اما در واقع اگر کار شما به تمرکز احتیاج داشته باشد این طراحی باعث حواس پرتی شما می‌شود لذا دچار رکود کیفی کار می‌شود. دفا‌تر مدرن امروزی اجازه نمی‌دهد افراد دکوراسیون شخصی و مورد علاقه‌شان را در دفترشان به مورد اجرا بگذارند.
دکتر گریک نایت روان‌شناس دانشگاه اکس‌تر گفت: اگر به کارمندان اجازه دهید محیط کارشان را به سلیقه خود بچینند عملکرد بهتری خواهند داشت. این در صورتی است که یکنواختی محیط کار باعث افسردگی می‌شود. در این آزمایش مشخص شد افرادی که در محیط‌های مدرن کار می‌کنند به نسبت افرادی که می‌توانند محیط کار و میز کارشان را با سلیقه خود پوشش دهند ۳۲ درصد کاهش بهره وری داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha