سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ بر ضرورت نظارت بیشتر وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی به ویژه سازمان غذا و دارو تأکید کرد و گفت: استفاده از ماده در نان موجب بروز مواردی از جمله اختلال در جذب آهن و بروز کم خونی، پوکی استخوان، بیماری‌های قلب وعروق، اختلال در فعالیت‌های آنزیم‌های گوارش و هضم و جذب، افزایش اسیدیته معده و بیمارهای روده‌ای می‌شود.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ از استفاده دوباره ماده جوش‌شیرین در محصولات نانوایی‌ها انتقاد کرد و افزود: متأسفانه نانواها بعد از گذشت دو سال از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و تأکید مسئولان بر افزایش کیفیت نان و استفاده نکردن از ماده جوش شیرین این افراد بار دیگر از این ماده مضر در محصولات خود استفاده می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که استفاده دوباره نانواها از ماده جوش شیرین علت‌های زیادی دارد٬ گفت: این افراد علت اصلی استفاده از جوش شیرین را پایین بودن کیفیت آرد اعلام کرده‌اند٬ از این رو هیچ چاره‌ای برای تولید نان ندارند.

وی درباره تبعات مصرف جوش شیرین در نان٬ توضیح داد: استفاده از ماده در نان موجب بروز مواردی از جمله اختلال در جذب آهن و بروز کم خونی، پوکی استخوان، بیماری‌های قلب وعروق، اختلال در فعالیت‌های آنزیم‌های گوارش و هضم و جذب، افزایش اسیدیته معده و بیمارهای روده‌ای می‌شود.

تأمینی‌لیچایی با تأکید بر نظارت بیشتر وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی به ویژه سازمان غذا و دارو بر مراکز نانوایی‌ها٬ گفت: مهمترین علت استفاده از جوش شیرین در نانوایی‌ها به جای خمیر مایه٬ سرعت در پخت نان است .

این نماینده مجلس هشتم٬ بر اجرای برنامه‌های آموشی از سوی حوزه سلامت و سازمان صدا و سیما برای نانوایان  تأکید کرد و یادآور شد: به‌طور حتم برای حل مشکل استفاده از مواد افزودنی مانند جوش‌شیرین در نان باید فرهنگ‌سازی شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با اعلام این که قانون با مراکز نانوایی‌های متخلف برخورد می‌کند٬ افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه واحدهای صنفی غذایی که از افزودنی‌هایی استفاده کنند که موجب سوء هاضمه و اخلال در سیستم گوارشی شود، باید عوارض پرداخت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha