سالانه حدود هزار كودك در ویتنام قربانی آزار و اذیت‌های جنسی می‌شوند و بر اساس آمارهای دولتی، این تعداد در حال افزایش است.

سلامت نیوز : سالانه حدود هزار كودك در ویتنام قربانی آزار و اذیت‌های جنسی می‌شوند و بر اساس آمارهای دولتی، این تعداد در حال افزایش است. بر اساس اعلام یك نهاد حمایت از حقوق كودكان در ویتنام، موارد زیادی از تعرض به كودكان در این كشور حتی در سنین كمتر از 5 سال گزارش می‌شود كه بسیاری از آنها پس از تعرض به قتل می‌رسند. این كودكان از سوی افراد مختلفی مانند معلمان، پدران یا حتی پدربزرگ‌هایشان مورد سو‌ءاستفاده‌های اخلاقی قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وطن امروز ؛ آدم‌ربایی و قاچاق كودكان بشدت در ویتنام شایع است. بویژه در مناطق شمالی قاچاقچیان از موقعیت جغرافیایی و كوهستانی این مناطق سوء‌استفاده و اقدام به ربودن كودكان و قاچاق آنها به چین می‌كنند. این مجرمان در برخی موارد كودكان را از خانواده‌های فقیر خریداری می‌كنند و به منظور سرپرستی به افراد دیگری می‌فروشند. در این گزارش آمده است: در مناطق جنوبی ویتنام دختران در سنین 15‌ـ 14 سالگی مجبور به كار در مراكز غیر‌اخلاقی و خودفروشی می‌شوند كه روز به روز به تعداد آنها اضافه می‌شود. رئیس دپارتمان حمایت از حقوق كودكان ویتنام دلیل اصلی وقوع این جرم را ناشی از فقر دانست و گفت: بسیاری از خانواده‌های ویتنامی به دلیل فقر مالی توانایی مراقبت از فرزندانشان را ندارند و حتی در برخی موارد به طور كامل آنها را فراموش می‌كنند. به گزارش پایگاه اینترنتی جاكارتاست، وی در ادامه، این جرائم را ناشی از حذف ارزش‌های انسانی از جامعه، تاثیرات منفی فیلم‌های خشن و غیر‌اخلاقی و افزایش آمار طلاق اعلام كرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha