یك متخصص بیماری های لثه گفت: بر خلاف باور عمومی، تاثیر منفی دود سیگار بر روی لثه خیلی بیشتر از دندان است و موجب بروز بیماری های لثه می شود.

سلامت نیوز : دكتر ندا رسایی در گفت و گویی افزود: استعمال دخانیات یكی از عوامل اصلی بروز بیماری های لثه است و همچنین استعمال سیگار بر روی درمان این نوع بیماری ها نیز تاثیرگذار است و روند بهبود را كند می كند.

وی ادامه داد: افرادی كه از روش درمانی ایمپلنت استفاده می كنند نیز نباید سیگار بكشند، زیرا دود سیگار می تواند عوارضی را در این افراد ایجاد كند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ رسایی تصریح كرد: افراد سیگاری خیلی دیر متوجه بیماری لثه خود می شوند، زیرا به دلیل استعمال سیگار لثه ها ملتهب نمی شوند و خونریزی هم نخواهند داشت، به همین دلیل فرد سیگاری متوجه بیماری لثه خود نمی شود.این متخصص بیماری های لثه خاطرنشان كرد: افراد سیگاری چهار برابر بیشتر از دیگر افراد به بیماری های لثه مبتلا می شوند. همچنین شانس ابتلا در افراد سیگاری مسن نیز سه برابر بیشتر از جوانان است. شدت تخریب استخوان و دندان ها نیز در افراد سیگاری بیشتر از دیگر افراد است.رییس واحد سلامت دهان و دندان مركز بهداشت استان خوزستان تاكید كرد: استعمال دخانیات با ابتلا به سرطان حفره دهان نیز ارتباط مستقیم دارد و بیشتر افرادی كه به این نوع سرطان مبتلا هستند سابقه استعمال دخانیات داشته اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha