یک متخصص پزشکی ورزشی در خصوص مزایای ورزش منظم گفت: خطر بروز سندرم متابولیک با ورزش کاهش می‌یابد.

یک متخصص پزشکی ورزشی: خطر بروز سندرم متابولیک با ورزش کاهش می‌یابد
سلامت نیوز : دکتر بهزاد حیدرپور در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار داشت: ورزش منظم با شدت مناسب علاوه بر کاهش فاکتورهای خطر، باعث ارتقای وضعیت روحی روانی و جسمی شده و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد.

دکتر حیدرپور در ادامه تصریح کرد: نسخه ورزشی توصیه شده برای افراد میانسال و مسن شامل ورزش منظم در 3 الی 5 روز از هفته به مدت 20 الی 60 دقیقه با شدت 55 تا 90 درصد حداکثر ضربان قلبی فرد تعیین می شود.وی گفت: روش محاسبه حداکثر ضربان قلبی در هر فرد با کم کردن عدد 220 از سن فرد بدست می آید. بطور مثال در فرد 20 ساله حداکثر ضربان قلبی حدود 200 ضربه در دقیقه است. با دانستن این فرمول هر فردی می‌تواند شدت مناسب ورزش خود را محاسبه كرده و از حداکثر مزایای ورزش بهرمند شود.

دکتر حیدر پور کاهش ریسک مرگ زودرس، کاهش بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، تاثیر در کاهش لخته شدن خون، کاهش بروز سکته مغزی، کاهش ریسک ایجاد فشار خون، کاهش بروز اختلال چربی خون و کاهش ایجاد دیابت نوع 2 را از مزایای اصلی و اثبات شده ورزش عنوان کرد.وی همچنین کاهش بروز سندرم متابولیک، کاهش میزان بروز سرطان روده بزرگ و سرطان سینه، پیشگیری از ازدیاد وزن، افزایش تناسب قلبی- ریوی و بهبود وضعیت عضلات، کاهش افسردگی، بهبود وضعیت خلق و ارتقای حس بهتر بودن در فرد و جلوگیری از زمین خوردن‌های افراد مسن و پیشگیری از شکستگی استخوان در آنان را جز دیگر مزایای ورزش منظم عنوان كرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha