سلامت نیوز: رئیس بیمارستان مدرس گفت: امروزه شیوه های نامناسب زندگی در افراد جامعه باعث بروز بیماریهای اسکلتی و آرتروز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر عبدالحمید باقری در دومین سمپوزیوم تازه‌های آرتروز زانو که در بیمارستان مدرس برگزار شد، افزود: توانبخشی و طب فیزیکی نسبت به سایر رشته‌های پزشکی کمتر به روش‌های دارویی و آزمایشی می پردازند و سلامتی افراد جامعه را با روش های که امروزه مرسوم است، کمک می کند.

وی ادامه داد: اکنون شیوه های نادرست در زندگی مردم باعث شده است که بیماری های مختلفی در جامعه رواج داشته باشد و بیماریهای عضلانی و اسکلتی و همچنین آرتروز که افراد زیادی از ان رنج می برند، از جمله این عوارض است.

به عقیده باقری، مردم از روشهای درمانی مرسوم پزشکی خسته شده‌ و سعی می کنند از شیوه هایی مانند انرژی‌ درمانی و طب فیزیکی و... استقبال کرده و برای درمان خود انتخاب کنند.

به گفته رئیس بیمارستان مدرس، عدم فعالیت جسمانی و ورزش یکی ازعلل افزایش بیماریهای قلبی است و بیماری قلبی و عروقی اکنون در جامعه در حال افزایش است.

باقری ادامه داد: با پیشرفت فناوری و علم اطلاعات و آگاهی از جسم انسان نسبت به دهه‌های گذشته و حتی سالهای اخیر تفاوت پیدا کرده است.

وی یاد آورشد: پیشتر بیماریهایی که مربوط به بدن انسان بود، کمتر شایع بود و بیشتر نگرانی‌ها، به بیماری‌های عفونی اختصاص داشت.

باقری با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی در خصوص فعالیت های جسمانی و فیزیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است توضیح داد: بخش بزرگی از رسالت ما ترویج فرهنگ صحیح درست نشستن، درست خوابیدن و در کل فعالیت صحیح است.

وی گفت: توسعه فعالیتهای آموزشی در مراکز درمانی، رویکرد جدید ما محسوب می‌شود و این کار یکی از رسالت‌های اصلی بخشهای دانشگاهی است.

باقری افزود: رشته طب فیزیکی و توانبخشی رشته جوانی است و پیشرفت و فناوری در این رشته نیازمند همکاری است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha