رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: عمده‌ترین مصرف كنندگان نوشابه و پفک در كشور کودکان 2 تا 12 ساله هستند.

سلامت نیوز : دکتر مجید حاجی فرجی رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: نوشابه ترکیبی از آب، قند فراوان، اسید فسفریک و مقداری اسانس، رنگ و مواد افزودنی است یعنی یک ماده بی ارزش از نظرغذایی و بسیار پرکالری و مضر است.

وی افزود: کودكان 2 تا 12 سال ایرانی عمده‌ترین مصرف كنندگان نوشابه و پفك هستند كه این یک فاجعه است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر حاجی فرجی عنوان کرد: هم اکنون متوسط سرانه مصرف نوشابه در کشور 42 لیتر است. این در حالی است که کشورهایی که خود تولید کننده و ابداع کننده نوشابه هستند سرانه مصرفشان 10 تا 12 لیتر است.رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور اظهار کرد: در کشور ما یک نوشابه بومی به نام دوغ وجود دارد که اگر کم نمک و بدون گاز تهیه شود مواد موجود در آن نیاز بدن بوده و بسیار مقوی و بدون هیچ گونه عارضه‌ای است.وی در پایان توصیه كرد: والدین نباید اجازه بدهند که نوشابه وارد خانه و سفره آنها شود. اگر چه ممکن است کارخانه‌های نوشابه سازی نتوانند به سمت تولید آبمیوه طبیعی بروند ولی باید سعی کنند بیشتر به اینها بپردازند به دلیل اینکه سلامتی مردم مطرح است نه دریافت سود بیشتر از محصولی که تولید می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha