چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 51012

نوشابه‌های گازدار بدترین نوشیدنی‌ها به لحاظ ایجاد سوء‌هاضمه و مشكلات گوارشی هستند كه مصرف آن برای رفع تشنگی در فصل گرما توصیه نمی‌شود.

برای رفع تشنگی در فصل گرما نوشابه‌های گازدار ننوشید
سلامت نیوز : سعیده معانی كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار داشت:‌ انواع دلسترها و ماء‌الشعیر كه فاقد مواد افزودنی و طعم‌دهنده شیمیایی باشند نوشیدنی مناسبی در تامین مایعات از دست رفته بدن به شمار می‌رود.

وی با اشاره به این كه نوشیدنی‌های كافئین‌دار هرگز نمی‌توانند جایگزین آب مورد نیاز بدن باشند، تاكید كرد: نوشیدنی‌های كافئین‌دار مانند قهوه و چای به دلیل كافئین و تئوفیلینی كه دارند، ادرارآور هستند و نه تنها آب زیاد به بدن نمی‌رسانند بلكه سبب دفع آب می‌شوند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ این كارشناس تغذیه آب را بهترین نوشیدنی در فصل گرما عنوان كرد و گفت: آب مفیدتر از آبمیوه‌های صنعتی با افزودنی‌ها هستند و در صورت مواجهه با كم‌آبی و عدم دسترسی به آب سالم آشامیدنی نوشیدن هر مایع مانند چای رقیق، دوغ كم‌نمك، شربت كم‌شیرین توصیه می‌شود. وی افزود: مصرف میوه و سبزیجات بهترین راه برای رفع تشنگی در فصل گرما است و به افراد توصیه می شود برای جلوگیری از گرمازدگی مصرف میوه های آب دار مانند هندوانه، طالبی و خربزه را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha