دانشمندان اعلام کردند که روزی یک ساعت و نیم پیاده روی می تواند خطر ابتلا به یک نوع سرطان را در زنان تا 30 درصد کاهش دهد.

سلامت نیوز :  دانشمندان اعلام کردند که انجام ده ساعت تمرین نرم در هفته که حتی دربرگیرنده کارهای روزانه در منزل نیز می شود به طور چشمگیری احتمال ابتلا به سرطان سینه را برای تمام گروه های سنی کاهش می دهد.

دانشمندان آمریکایی اعتقاد دارند که فعال بودن به جلوگیری از تشکیل بافتهای چربی کمک می کند، بافتهایی که به نوبه خود می توانند آغازگر تومورهای سرطانی باشند.آنها سبک زندگی 3 هزار و 59 زن 20 تا 98 ساله و 1504 بیمار را که به سرطان سینه مبتلا بودند را بررسی کردند.از هرکدام از زنان درباره میزان انجام فعالیتهای فیزیکی در طول یک هفته سوال شد که این فعالیتها دربرگیرنده پیاده روی، انجام کارهای منزل، دوچرخه سواری و تمرین دو می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محققان دریافتند زنانی که 10 تا 19 ساعت تمرین در هفته انجام داده اند 30 درصد از خطر ابتلا به سرطان سینه دور هستند. این میزان بین یک ساعت و نیم تا سه ساعت در روز متغییر است.

درحال حاضر گروه های تحقیقاتی و مطالعات سلامت توصیه می کنند که بزرگسالان دست کم دو ساعت و نیم در هفته ورزش کنند که این میزان به صورت ایده آل دربرگیرنده فعالیت شدید جسمانی است.اما لارن مک کولو از دانشگاه کارولینای شمالی تأکید کرد که ضرورتی ندارد که زنان حتما در کلاسهای ورزشی شرکت کنند تا از این مزایا برخوردار شوند. انجام حرکات سبک در منزل که حتی نیاز به تمرین شدیدی هم ندارد می تواند به صورت روزانه تأثیرگذار باشد. این فعالیت می تواند حتی کارهای خانه، راه رفتن روی تردمیل و دوچرخه سواری را نیز شامل شود.

نتایج این تحقیق که در مجله سرطان منتشر شده نشان می دهد که مزایای این تمرین در پیشگیری از سرطان سینه در صورت افزایش وزن از بین می رود.دانشمندان اظهار داشتنه اند که تمرینهای ورزشی می تواند به جلوگیری از رشد تومور سرطانی با کاهش تعداد سلولها و بافتهای چربی کمک کند. آزاد سازی هورمونهای خاصی چون استروژن و تستوسترون می تواند به رشد تومور کمک کند.

تحقیقات پیشین نشان داده است که زنانی که از سطوح بالاتر این هورمونها برخوردارند دو تا سه برابر بیشتر در معرض خطر ابتدا به سرطان سینه هستند.سال گذشته محققان دانشگاه آکسفورد اعلام کردند که چاقی مهمترین عامل سرطان در زنانی است که سن بالا دارند. این محققان که آمار 6300 زن را بررسی کرده اند و اظهار داشتند که چاقی بیش از هر عامل دیگری در ابتلا به این سرطان تأثیرگذار است.

این درحالی است که برخی کارشناسان چون سارا ویلیامز از مرکز تحقیقات سرطان نتایج این تحقیق جدید را کم اهمیت شمرده و اظهار داشت که این مسئله که فعالیت زنان در عدم ابتلا به سرطان تأثیرگذار است بسیار مهم است اما این که زنان چقدر باید فعال باشند تا خطر این بیماری را کم کنند هنوز روشن نیست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha