سازمان نظام پزشکی اعلام کرد: شهرداری برخی مناطق تهران طی چند روز اخیر و بدون اطلاع قبلی اقدام به قطع و جمع آوری تابلوی مطب پزشکان کرده است.

شهرداری بدون اطلاع، تابلوی مطب پزشکان را قلع و قمع کرد

سلامت نیوز : تماس‌ها و گزارش‌های متعدد رسیده از سوی اعضای جامعه پزشکی در چند روز اخیر حاکی از اقدام ناگهانی شهرداری برخی مناطق از جمله مناطق 1 و 6 تهران در خصوص قطع و جمع آوری تابلوی مطب پزشکان تهرانی است.

این در حالی است که شهرداری، به صاحبان مطب‌ها و اعضای جامعه پزشکی هیچ نامه یا اخطاری برای اصلاح یا جمع آوری تابلو ارسال نکرده است.

این گزارش می‌افزاید: سال گذشته پیگیری مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران درباره روند جمع‌آوری برخی تابلوهای مطب پزشکان تهرانی نتیجه داد و سید محمد جواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران طی نامه‌ای به تمام شهرداران مناطق بیست و دوگانه تهران با اشاره به اعتراض و شکایات سازمان نظام پزشکی به نمایندگی از جامعه پزشکی به این اقدام، از شهرداران مناطق 22 گانه تهران خواست دستور دهند تا ضمن رعایت کامل قانون و همچنین توجه به شأن و جایگاه پزشکان و حرف وابسته، چنانچه تابلوهای این افراد در تعارض با طرح‌های زیبا‌سازی و بهسازی معابر باشد، قبل از هر اقدامی نسبت به ارسال و ابلاغ نامه کتبی و اخذ رسید و همچنین ارائه راهنمایی‌های لازم در خصوص نحوه نصب تابلوی مطب‌ها اقدام لازم انجام شود و در صورت عدم همکاری در مهلت مقرر، مراتب را برای بررسی به سازمان نظام پزشکی اعلام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مهدی چمران، 7 اسفند 1389 به دعوت هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در جلسه این هیئت مدیره شرکت کرد و از نزدیک در جریان نظرات و مشکلات منتخبان جامعه پزشکی تهران در خصوص مسائل مختلف شهری از جمله جمع آوری و قطع تابلوهای مطب پزشکان قرار گرفته بود.پس از آن جلسه نیز سید شهاب الدین صدر، رئیس کل سازمان نظام پزشکی طی نامه‌ای به مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها، ضمن برشمردن برخی مشکلات حوزه شهری جامعه پزشکی تهران در این خصوص آورده بود: قطع تابلو مطب‌ها بدون هماهنگی قبلی با پزشکان یکی دیگر از مشکلاتی است که جامعه پزشکی و خصوصاً بیماران با آن روبه‌رو هستند.

این عمل که توسط سازمان زیباسازی شهرداری در مناطق مختلف انجام می‌شود، ضمن تردیدهایی که برای بیماران به وجود می‌آورد، اهانتی است به جامعه پزشکی که موارد متعدد آن به این سازمان (نظام پزشکی) گزارش شده است. در حالی که اگر نیاز به جابه‌جایی یا تعویض تابلو باشد، مجریان امر می‌توانند با هماهنگی پزشک نسبت به انجام آن اقدام و در صورت امتناع، به سازمان نظام پزشکی گزارش کنند تا اقدام لازم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha