رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح ملی کاهش غریق در سواحل کشور از نجات 8 هزار نفر در حوادث ۳ ماهه نخست سال 91 خبر داد.

سلامت نیوز : محمود مظفر در نشست خبری تشریح برنامه‌های سال 91 سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره اجرای طرح ویژه امداد ساحلی و حوادث سه ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: از اول فروردین تا 31 خرداد در مجموع 7 هزار و 756 عملیات امدادی در حوادث جاده‌ای، دریایی و کوهستانی در کشور اجرا شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به 117 حادثه‌دیده در پی این حوادث افزود: در مجموع 8 هزار و 191 نفر طی عملیاتهای امدادی نجات یافتند و 54 هزار و 999 نفر نیز از خدمات امدادی از جمله اسکان اضطراری و تغذیه بهره‌مند شدند.

اسکان 36 هزار نفر

مظفر با اشاره به 36 هزار اسکان اضطراری در 3 ماهه نخست سال جاری برای حادثه‌دیدگان در سراسر کشور گفت: در این زمینه 600 ساعت عملیات امداد هوایی نیز صورت پذیرفت که 46 مصدوم برای درمان انتقال یافتند و 22 تن محموله‌های امدادی نیز جابه‌جا شده است.

وی با اشاره به 1060 عملیات رهاسازی در حوادث بیان داشت: میانگین زمان رسیدن امدادگران به صحنه حوادث نیز 8:30 دقیقه بوده است.

مظفر با اشاره به مهمترین حوادث از جمله واژگونی اتوبوس در همدان با 40 مصدوم و عملیات نجات سیل در خراسان رضوی و شمالی برای پوشش امدادی برای 6500 نفر افزود: در این زمینه 6 هزار و 978 نفر نیز در زمین‌لرزه 5.5 ریشتری ایلام اسکان یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: ‌مهمترین حوادث جوی نیز گرفتار شدن 24 نفر در جنگل‌های شاهرود بود که به آنها امدادرسانی شد و در سیستان و بلوچستان نیز 79 نفر به دلیل طوفان دچار مشکل شده بودند که به آنان امدادرسانی شد.

مظفر افزود: مهمترین عملیات کوهستانی نیز در طول 3 ماهه نخست سال جاری به 9 نفر در کوه‌های هرمزگان صورت پذیرفت.

مرگ 47 نفر بر اثر غرق‌شدگی

وی با اشاره به مرگ 47 نفر به دلیل غرق شدگی در سه ماهه نخست سال جاری که بیشترین میزان آن خرداد و در استان مازندران رخ داد گفت:‌ در این زمینه طرح و برنامه ویژه‌ای برای سواحل جهت نجات افراد سازمان امداد و نجات اجرا خواهد کرد.

مظفر با اشاره به 992 پست ثابت و موقت با حضور 5 هزار و 765 نفر امدادگر تصریح کرد: در این زمینه 601 پست بین‌شهری، 47 پست کوهستان و 235 پایگاه دریایی و ساحلی به همراه یک هزار و 125 آمبولانس و 105 قایق نجات به هموطنانمان در تابستان امدادرسانی می‌کند.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه امسال 30 درصد از نظر پایگاه‌ها و امدارسانان برای نجات هموطنانمان ارتقای امدادی خواهیم داشت، افزود: کردستان، مازندران، گیلان، آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دارای سواحل دریایی یا سد هستند که امدادرسانی برای نجات‌غریق انجام می‌شود.

پوشش امدادی نجات غریق برای کاهش 50 درصد تلفات

مظفر اظهار داشت: در تلاشیم تا در طرح ویژه ملی کاهش غریق بتوانیم نسبت به آمارهای غرق شدگی 10 سال گذشته 50 درصد آمار تلفات را کاهش دهیم که بر این اساس 192 پست نجات غریق در داخل و خارج طرح‌های شنا در سواحل ایجاد می‌شود که در روزهای عادی 105 پست و در روزهای تعطیل تمام 192 پست با حضور 800 امدادگر با بهره‌گیری از دو بالگرد بتوانیم به 20 هزار نفر خدمات نجات غریق دهیم.

وی با بیان اینکه 16 فروند قایق نجات و جت‌اسکی در سواحل گشت‌زنی می‌کنند افزود: در این زمینه موتورهای امداد هلال احمر در سواحل گشت‌زنی خواهند کرد.

امدادرسانی به زائران نیمه شعبان در جمکران

مظفر با اشاره به مانور بزرگ عاشقان مهدی برای ارائه خدمات امدادی و تغذیه به زائران جمکران با کمک جمعیت‌های هلال احمر 10 استان کشور خاطرنشان کرد: در این زمینه 750 امدادگر به همراه تیم‌های ایثار و با امکانات خودروهای امدادی و اتوبوس‌آمبولانس آماده ارائه خدمت به یک میلیون زائر در ایام نیمه شعبان در مسجد جمکران را خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha