سلامت نیوز : دکتر محمد حسین نیکنام در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ گفت: ثمره برنامه ریزی های طولانی، جلسات، سفرهای متعدد و توافقات انجام شده اعزام اولین گروه درمانی عراقی به ایران برای دریافت خدمات درمانی در اولین قدم از توسعه همکاری های بهداشتی و درمانی بود.

وی افزود: در سه عرصه همکاری ها را موفقیت آمیز می بینیم، همکاری های بهداشتی، درمانی و داور و تجهیزات پزشکی. در زمینه توافقات درمانی با توجه به پیشرفت های درمانی ایران در پزشکی، طرف عراقی علاقمند بود در چند زمینه بیمارانی را به ایران اعزام کند که یکی از آن ها عرصه چشم پزشکی بود.وی ادامه داد: تعدادی بیمار عراقی با ارسال پرونده پزشکی انتخاب و در دو  مرکز چشم پزشکی تهران پذیرش شدند. این بیماران مشکلات قرنیه و پیوند قرنیه و بیماری های شبکیه چشم داشتند که اواخر هفته گذشته وارد ایران شدند و مراکز درمانی ما در روز تعطیل آنها را پذیرش و عمل کردند.وی گفت: اولین گروه از عده ای که آمده اند به کشورشان بازگشتند. ضمن اینکه  با مقامات عراقی جلسه داشتیم که از نحوه و کیفیت خدمات ارائه شده راضی بودند. تعدادی دیگر از بیماران نیز این هفته جراحی می شوند و با توافقات انجام شده گروه های بعدی در زمینه جراحی قلب وارد کشور می شوند.

دکتر نیکنام افزود: تعدادی از بیماران عراقی نیز درخواست دریافت پیوند مغز استخوان هستند که توافقات آن نیز انجام شده است.پذیرش بیماران عراقی در قالب توریسم سلامت نبود.مدیرکل نظارت بر درمان نیز گفت: پذیرش بیماران عراقی در قالب توریسم سلامت نبود.دکتر سید سجاد رضوی در گفتگو با خبرنگار وب­دا افزود: این بیماران را با سفارش خانم وزیر و دکتر نیکنام به صورت امانت تحویل گرفتیم و به آنها حداکثر خدمات درمانی را ارائه دادیم.وی اظهار داشت: وزارت بهداشت از کلیه بیمارستان های واجد شرایط اعم از خصوصی و دولتی که در این زمینه قصد همکاری دارند، استقبال می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha