رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: جایگزین شدن ترکیبات کلر مانند آب ژاول به جای گاز کلر برای تصفیه آب شهرها درخواست وزارت بهداشت بود و اگر غلظت این ترکیبات درست باشد هیچ فرقی بین آنها نیست.

جایگزینی کلر با آب ژاول در تصفیه خانه‌های شهری درخواست وزارت بهداشت بود

سلامت نیوز : کاظم ندافی در گفت و گو با فارس، افزود: از سالها قبل به علت مسائل ایمنی وزارت بهداشت به وزارت نیرو ابلاغ کرد که به جای گاز کلر از سایر ترکیبات کلر(مانند آب ژاول) برای تصفیه و گندزدایی آب در مناطق مسکونی و شهری استفاده شود.

وی گفت: این موضوع درخواست وزارت بهداشت بود که در چند سال گذشته به کرات از وزارت نیرو خواسته شده است و علت آن هم این است که گاز کلر خطر انفجار دارد اما سایر ترکیبات کلر که به صورت مایع است، این خطر را ندارد به همین علت در تصفیه خانه‌های شهری یا جاهایی که در شهرها و نزدیک مناطق مسکونی کلرزنی آب وجود دارد باید به جای کلر از سایر ترکیبات مایع آن استفاده شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تأکید کرد: به خاطر مسائل ایمنی استفاده از این ترکیبات به کلر ترجیح دارد و در کشورهای صنعتی و پیشرفته نیز این جایگزینی سالهاست که انجام شده است و در صورتی که غلطت ترکیبات کلر به درستی رعایت شود هیچ تفاوتی بین گاز کلر و ترکیبات مایع آن از نظر قدرت گندزدایی وجود ندارد.ندافی گفت:‌ این تصمیم هیچ ربطی به تحریم یا کمبود برخی اقلام وارداتی ندارد زیرا ما هم در مورد کلر و هم در مورد ترکیبات آن تولید کننده هستیم و هیچ مشکلی از نظر تولید و ترکیب این مواد در کشور وجود ندارد و کلر و ترکیبات آن هر دو به اندازه کافی در کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد:‌ البته در تصفیه خانه هایی که دور از شهرها و مناطق مسکونی هستند و مسائل ایمنی و انفجار اهمیت کمتری دارد استفاده از گاز کلر برای گندزدایی آب اشکالی ندارد زیرا ما تصفیه خانه هایی داریم که دهها کیلومتر با مناطق مسکونی فاصله دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha