سلامت نیوز : دبیر انجمن علمی اپتومتری ایران ضمن هشدار نسبت به فعالیت مراکز غیرمجاز از جمله آرایشگاهها در زمینه ارائه خدمات از جمله لنزهای تماسی خواستار برخورد جدی‌‌تر مراجع نظارتی با این متخلفان شد.

دکتر محمدرضا زرین با بیان اینکه رویکرد انجمن علمی اپتومتری ایران اجرای ضوابط و دستورالعمل‌های قانونی است، گفت: در مذاکرات متعدد با مسئولان وزارت بهداشت بر این مهم تاکید کرده‌ایم که می‌توانیم ضابط قانونی وزارت بهداشت باشیم و موارد تخلف را به حداقل کاهش دهیم.وی افزود: گستردگی وظایف وزارت بهداشت در مواردی باعث می‌شود تخلفاتی به اشکال مختلف رخ دهد و از دیدشان پنهان بماند. انجمن علمی اپتومتری می‌تواند تمامی این تخلفات را کنترل کرده و به عنوان یک ضابط قانونی عمل کند. به عنوان مثال ارائه و فیت لنز تماسی یک کار تخصصی است که متاسفانه در آرایشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها صورت می‌پذیرد و فاجعه‌بار است که باید جلوی آن را گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران، با اشاره به اینکه اخیرا ساخت و ارائه عینک طبی توسط افراد غیرمجاز نیز گسترش یافته و به هیچ وجه به صلاح سلامت مردم نیست، عنوان کرد: قانون صریحا ضوابط تاسیس موسسات و مراکز عرضه‌کننده عینک طبی را اعلام کرده است و افرادی که صلاحیت فنی ساخت و فروش عینک را از وزارت بهداشت دارا هستند می‌توانند اقدام به اخذ پروانه تاسیس و مسئول فنی نمایند.

زرین با بیان اینکه هدف از تجویز عینک، حفظ بهداشت چشم، کمک به افزایش سطح بینایی و در نهایت حفظ پتانسیل‌های بینایی است، گفت: عینک غیراستاندارد باعث می‌شود فرد همان بینایی را هم که دارد از دست بدهد و دچار کاهش دید شود، حتی گاهی مواد به کار رفته در عینک‌های غیراستاندارد می‌تواند آسیب‌های پوستی ایجاد کند.پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران، از تاریخ 8 تا 10 شهریور ماه امسال در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهرداری تهران و با حضور اپتومتریست‌های کشور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، چشم پزشکان، پرستاران و مهندسین پزشکی برگزار می‌شود و دارای حداقل 12 امتیاز بازآموزی است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در کنگره به آدرس اینترنتی www.iranoa.com مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha