سلامت نیوز :  معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استان های فارس، خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، اصفهان، مازندران و تهران، هشت استانی هستند که بیشترین تلفات جاده ای را نسبت به وسعت و تعداد سفرها در سال گذشته داشته‌اند.

شهریار افندی زاده در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی، فرماندهی ناجا و فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه 53 درصد از تلفات جاده ای مربوط به این هشت استان و 45 درصد از تلفات مربوط به تلفات برون شهری است، گفت: با توجه به اینکه 60 درصد از تلفات جاده ای برون شهری، 10 درصد روستایی و 30 درصد درون شهری است، در این راستا روش هایی در کمیته مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های مذکور تدوین شده است.

وی با اشاره به روش‌های مورد نظر برای کاهش سوانح جاده ای عنوان كرد: پوشش ایمنی و نوع موتورسیکلت به ویژه در استانها، آشکار سازی نقاط خطرساز برای مسافرین و رانندگان، بحث تشکیل کمیته ایمنی در استان‌ها به ریاست استان داران و معاونان، تحقیقات هدفدار در سطح جاده های کشور، استفاده از کمربند ایمنی، رعایت مقررات و قوانین مسافران که در مجلس تدوین و با تلاش پلیس در حال انجام است، از روش های در نظر گرفته شده برای کاهش تلفات جاده ای است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ به گفته افند‌ی‌زاده بحث گره‌هایی ترافیکی در مبادی ورودی و خروجی جاده ها، رابطه شهرداری ها و پلیس راهور، امکانات و تخصیص بودجه، تحلیل و آنالیز تصادفات، تقویت ناوگان خودرویی، افزایش کنترل حمل و نقل بار و کامیون، نظارت های تعاملی توسط کارگروه ها و مسائل مختلف از دیگر روش‌های موثر در کاهش تلفات جاده ای محسوب می شود. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود 2 و نیم درصد از تلفات جاده ای مربوط به حمل و نقل عمومی است، عنوان كرد: این عدد باید به صفر برسد. وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل بسیار خوبی که بین وزارت راه و شهرسازی، پلیس، اورژانس و حلال اهمر وجود دارد به موفقیت های خوبی دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha